sv Lelystad en Veensche Boys worden nooit echte vrienden

1 december 2012 14:30

Olde Klieverink, R.H.J.

Onbekend

NIJKERKERVEEN – SV Lelystad heeft tegen het hoger geklasseerde Veensche Boys een 1-1 gelijkspel behaald. De twee ploegen hadden elkaar het leven flink zuur gemaakt en in de rust en na afloop was er het nodige tumult. De sfeer was dan ook gespannen, maar als er één ploeg had moeten winnen dan was het wel SV Lelystad. Barry Kamphorst, de vervanger van de zieke Jan Boes (hernia operatie), baalde van het ene moment van onachtzaamheid in de tweede helft. “We lieten ze zomaar snel een vrije trap nemen en waren achterin even niet attent genoeg. Jammer want we waren voetballend de betere ploeg.” Toch had SV Lelystad meer doelpunten moeten maken uit de mogelijkheden die kwamen. Alleen is het jammer dat de jonge talentvolle Samir Merraki  vergeet dat voetbal een teamsport is. Veel balverlies en bij voorbaat kansloze schoten zorgden voor de nodige irritatie bij zijn medespelers.
SVL begon goed aan de wedstrijd en hield de linies goed gesloten. Er was na tien minuten een kans voor Veensche Boys. De snelle Jan Struijk, waar Danny de Beer maar moeilijk vat op kon krijgen, zag Wesdie Abdelaziz zijn inzet keren. Toch was het SV Lelystad dat op voorsprong kwam. In de 27e minuut schoot Mustafa Kalai een direct vrije trap schitterend in de kruising: 0-1. Twee minuten later had SVL kunst en vliegwerk nodig om de gelijkmaker te voorkomen. Net voor rust had SVL pech toen een vrije trap van Samir Merraki op de paal belandde. In de tweede helft kwamen beide ploegen niet meer aan veel kansen toe. Bij de thuisploeg was het met name Hans van de Haar die met vrije trappen en corners probeerde om onrust te kweken in de verdediging van SVL. De matig leidende scheidsrechter toonde zich een ware sponsor voor de KNVB. Als je als leidsman meer dan tien gele kaarten geeft, dan voel je meestal een wedstrijd niet aan. Veensche Boys kwam in de 71e minuut op gelijke hoogte. Adesh Kwak was Struijk even uit het oog verloren: 1-1. Hierdoor bleef de wedstrijd steken op 1-1 en beide ploegen moeten het daarmee maar doen.

Veensche Boys – SV Lelystad 1-1 (0-1). 0-1 Kalai, 1-1 Struijk.

Opstelling: Abdelaziz, Kwak, Boezerman, Duvyan, de Beer (45e minuut Zebeda), Rijkeboer (71e minuut Hansen), Kalai, Vlietstra, Merraki (88e minuut Yilmaz), Kemper, Doufikar.