Geschiedenis

De thuisbasis van onze vereniging is het sportpark "Langezand ". Hier beschikken wij over zes speelvelden van gras, één van kunststof en een groot verlicht trainingsveld. Centraal tussen de velden is onze kantine geplaatst. Een kantine, die afwijkt van de veelal gebruikelijke bouwwijze. De kleedaccommodatie bevindt zich onder deze kantine. Naast vorengenoemde kleedkamers, bevindt zich elders op het complex nog een kleedkameraccommodatie. De genoemde gebouwen zijn in eigendom van de vereniging. Elke vereniging valt of staat met de zelfwerkzaamheid van de leden, zo ook sv Lelystad '67. Het onderhoud van de kantine en de overige zaken vergt vele uren van vrijwilligers. Zo werd in 1984, met steun van het bedrijfsleven een goede lichtinstallatie rond het hoofdveld geplaatst. binnen 4 jaren besloten we tot het uitbouwen van de kantine. Op de begane grond werden nieuwe vergader en commissiekamers gebouwd. In de bovenbouw werd een geheel nieuwe keuken, alsmede een nieuwe bar geïnstalleerd. Verder is het aan het eind van het seizoen 1992- 1993 gelukt om als eerste vereniging in Lelystad een echte overdekte zittribune met 350 zitplaatsen neer te zetten. Hierna zijn de houten kozijnen van de kleedkamers vervangen door kunststof kozijnen, is de warmwatervoorziening voor de douches vernieuwd. En ook is door zelfwerkzaamheid in het seizoen 1999-2000 de omheining rond veld zes gerealiseerd, en in het seizoen 2002 – 2003 de verlichting rond veld 6. Hierna is de isolatie van de kantine aangepakt, en vanaf seizoen 2009 – 2010 hebben wij de beschikking over een kunststof veld met verlichting.

Senioren afdeling.

Het 1e elftal van de vereniging mag toch wel het vlaggenschip van de vereniging worden genoemd. Des te hoger het niveau van het 1e team des te meer aanzien naar buiten toe en des te meer aantrekkingskracht van betere spelers uit de omgeving. Op dit moment komt het 1e team van sv Lelystad '67 uit in de 2e klasse van de KNVB, district Oost. Enkele jaren geleden speelde het 1e team al in de 1e klasse. Tot tweemaal toe, is toen de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse bereikt onder leiding van trainer Alex Kamstra. Helaas gaf in de beslissende duels de ervaring van de al in de hoofdklasse uitkomende tegenstander de doorslag, waardoor promotie naar de hoofdklasse beide keren net is misgelopen. Zonder overdrijven mogen wij stellen, dat wij gezien de prestaties, als vereniging de toon aangeven in het Lelystadse voetbalgebeuren. Naast het 1e elftal behoort ook het 2e elftal tot de selectiegroep. Dit is een team waarin talentvolle jongere spelers ervaring kunnen opdoen voor hun eventuele latere overstap naar het 1e elftal.

Jeugd afdeling.

De jeugdafdeling omvat de meeste leden van onze vereniging. Voor bijna iedere groep jeugdleden, A, B en C-junioren en D en E-pupillen hebben wij een KNVB gediplomeerde jeugdtrainer in dienst. Door een gericht jeugdbeleid kunnen wij bogen op zeer goede resultaten van onze jeugdteams. Zo speelt de 1 ste teams per categorie wisselend in de Hoofdklasse of de 3e divisie totaal spelen er bij sv Lelystad '67 14 juniorenteams en 37 pupillenteams. Daarnaast spelen er een 3 meisjes teams competitie. SV Lelystad '67 wordt vaak bezocht door scouts van betaald voetbalorganisaties. In het verleden hebben diverse jeugdspelers de overstap gemaakt naar een club uit de ere- en eerste divisie, te weten: Alex Kamstra (fc Zwolle), Michel Boerebach (o.a. PSV, Burgos), Aziz Doufikar (o.a. Ajax, Espinho), Aron Winter (o.a. Ajax, Inter Milan, Ajax), Edwin van Ankeren (o.a. PSV, Eendracht Aalst), Gerrie van Guinen (Go ahead Aeglas, Heracles), Michael Kandai (o.a. Ajax, Cambuur) en nog vele anderen. Niet alleen de scouts van de betaalde voetbalorganisaties houden onze jeugd goed in de gaten, ook worden er jaarlijks meerdere spelers uitgenodigd voor het KNVB Jeugdplan. Gezien de grote hoeveelheid jeugd, waaronder een aanzienlijk deel van allochtone afkomst, heeft de voetbalclub sv Lelystad '67 een belangrijke sociale functie binnen de gemeente Lelystad.

Doelstelling.

Het hoofddoel van sv Lelystad'67 is om op korte en middellange termijn voetbal te spelen op een zo hoog mogelijk amateurniveau, binnen het zaterdagvoetbal. Dit zowel in de jeugd als bij de seniorenteams en met name het vlaggenschip van de vereniging, het 1 e elftal. Dit dient vooral gerealiseerd te worden met spelers vanuit de eigen vereniging. Van belang hierbij is een goede (interne) scouting, opleiding, training en een herkenbare speelstijl. Zorgen voor goed opgeleide en gekwalificeerde trainers en voldoende trainingsfaciliteiten is hier onlosmakelijk mee verbonden