D4 wint in de mist

24 november 2012 10:15

Lennart Drenthe

Onbekend

SV lelystad '67 heeft de wedstrijd tegen SDC Putten D2 gewonnen. In de mist liet SV lelystad goed voetbal zien. Van af de aftrap werd er geconcentreerd gespeeld. In de 3e minuut resulteerde dat dan ook al in een doelpunt van Koen Sterrenburg. Nu heeft de D4 wel vaker voorgestaan, maar ging de tegenstander er toch met de overwinning vandoor. Zaak is dus geconcentreerd te blijven spelen. De verdediging met o.a. Koen Streekstra en Guido Klompenmaker (let u op dit is een E Pupil) hielden de boel goed op slot. In de 8e minuut werd Cain in zijn doelpoging gehinderd en liep daar een blessure bij op en moest gewisseld worden door Yordi. Op aangeven van koen Sterrenburg, kreeg Yordi direct een dot van een kans. Helaas stond de keeper goed. SDC begon wat aan te zetten en dat resulteerde in de 19e minuut in een hoekschop. De hoekschop werd goed voorgezet, waarna een speler van SDC zo de bal achter Bob kon werken. Na goede kansen van Yordi en Koen Sterrenburg bleef het 1-1 tot aan de rust.

Na rust, bleef de D4 de bovenliggende partij. Yordi deze wedstrijd spelend op rechts passeerde regelmatig zijn tegenstander om tot een voorzet te proberen komen. (precies zoals woensdag getraind) In de 6e minuut van 2e helft, werd dit beloond. Kelvin lanceerde Yordi die zijn directe tegenstander voorbij liep. Strak tegen de achterlijn, kon Yordi de bal met precisie voorzetten op Koen Sterrenburg, die zijn 2e van de wedstrijd maakte. Koen haalde deze wedstrijd ook nog een hattrick. in de 10e minuut van 2e helft brak hij door en ging op de keeper af. Met een leep schot passeerde hij de keeper. (3 - 1) Het werd daarna een wedstrijd waarin de D4 vele kansen kreeg, maar helaas niet meer doel troffen. Maar ze werden wel gecreëerd.

Het mocht de pret dan ook niet drukken, want de D4 had de eerste 3 punten binnen. Het was een wedstrijd waarin de D4 heeft kunnen laten zien om samen als team een wedstrijd tot een goed eind te kunnen brengen.