Verslag competitie: SVL C2 – EFC’58 C1

24 november 2012 11:30

Sjaak Buczynski

Onbekend

De mannen uit Ermelo hadden iets goed te maken tegen de Lelystedelingen. SVL was in de heenwedstrijd vooral de 2e helft oppermachtig en dat zat de spelers van EFC natuurlijk niet lekker. Verder had SVL wat tegenvallers. Stein was eigenlijk ziek, maar wilde toch voor zijn team spelen en Mick kampt met een hamstringblessure, Willem Jelle was afgelopen week ook ziek en Dani en Ayoub moesten aansluiten bij de C1.

SVL had dus wat versterking nodig, dus mocht opnieuw Rufairo (C3) meedoen en werd Ryan (C5) opgeroepen. Bij de C2 spelen gastspelers minimaal een halve wedstrijd mee. Tevens stond Tarik te popelen om zijn opwachting te maken in de C2. Na een goede warming-up in dichte mist keerde de spelers terug naar de kleedkamer. De trainer benadrukte dat er van onderschatting geen sprake mocht zijn, omdat in de heenwedstrijd EFC met name in de 1e helft had laten zien te beschikken over een gevaarlijke voorhoede. Tevens hadden de spelers een andere uitdaging om de ongeslagen status te behouden. Immers wonnen de Lelystedelingen tot nu toe alle wedstrijden.

Vanaf de start liet SVL een staaltje effectiviteit zien. SVL speelde de mannen uit Ermelo niet weg, maar kregen in de 3e minuut een mooie kans welke prachtig werd benut door Mick. Toch liepen de combinaties niet lekker. Spelers vonden elkaar niet gemakkelijk en door het balverlies kon ook EFC gevaarlijk worden. Indien EFC slimmer had gevoetbald had de ploeg ook mee kunnen doen. Het 2e doelpunt van Eranio voor SVL viel in de 7e minuut. Daarna werden zowel Mick als Stein gewisseld. Uiteraard waren we blij met hun inzet, echter had Mick nog teveel last en kon Stein het niet brengen omdat hij ziek was. Wel mooi dat deze mannen het dan wel proberen voor het team.

Na de eerste snelle wissels opnieuw een onrustige periode van SVL. Willem Jelle ging naar de linkshalfpositie en Ricardo nam de plaats in van Stein. Rufairo nam plaats op de rechtsbuiten positie. Ondanks dat het niet lekker liep, lieten vooral Jort Jaap, Tarik en Rufairo zien dat je moet strijden voor iedere bal. Daardoor creëerde we en konden we 0-3 (Eranio) en 0-4 (Tarik) maken. EFC had zeker recht op een tegentreffer en kregen die in de vorm van een (Sinterklaas)kadootje. Dom balverlies voorin, leverde balbezit op voor EFC en de spits werd met een lange bal vrij gezet. Hoewel Lorenzo eerder had uit kunnen lopen kwam hij in rechtstreeks duel met de spits en in de kluts kon EFC het simpel afmaken. Uiteraard onnodig, maar SVL had ondanks de stand (4-1) voetballend nog niet veel laten zien.

In de rust de taak weer voor de trainer om het voetbal terug te brengen in de ploeg. Tevens voor Tarik, Eranio, Rufairo, Jort Jaap en Max een compliment voor hun (extra) inzet. Bij de andere spelers ook inzet, maar miste we soms wat scherpte. De boodschap was in de rust duidelijk en in de 2e helft mocht Ryan uit de C5 zijn opwachting maken.

In de 2e helft leek EFC moegestreden. Na hun verdienstelijke eerste helft werd snel duidelijk dat de Lelystedelingen eindelijk weer het voetbal hadden terug gevonden. Tarik raakte gewend aan het team en was de aanjager voorin en was met Eranio en Rufairo een ware plaaggeest voor de verdediging van EFC. De kracht van het team is dat het bijzonder effectief is en ook op karakter kan voetballen. EFC kreeg geen ruimte meer en het hoge tempo brak de spelers van Ermelo op.  Leider Jort Jaap stuurde zijn spelers en domineerde het middenveld. Na de 5-1 van Rufairo (45 min) werd SVL heer en meester. Het was mooi om te zien dat spelers voor elkaar een extra stapje doen waardoor het allemaal een stuk makkelijker gaat. SVL kreeg de smaak te pakken. Eindelijk weer het vertrouwde combinatievoetbal en in de 47e  minuut van Tarik de 6-1. EFC kon erger niet meer voorkomen. De voorhoede kreeg het op haar heupen. Bij vlagen sprankelend voetbal en oog voor elkaar leverde veel doelpunten op. Deze rood-witte trein was simpelweg niet meer te stoppen. De opbouw vanuit achter was volwassen waardoor via het middenveld de buitenspelers alle ruimte kregen om voorin de verdediging volledig zoek te spelen. De doelpuntenmachine kwam op gang. 7-1 in de  55e minuut door Rufairo 8-1. In de 60e minuut stond de achterhoede even in slaapstand, waardoor EFC tegen kon scoren, maar daarna was het opnieuw SVL die de 9-2 (Eranio in 68e minuut) en 10-2 (Jort Jaap in de 70e min). Voor Jort Jaap de treffer waar hij zo enorm hard had gestreden en zo mooi was omdat het de laatste wedstrijd net niet lukte. Ook was het vandaag vooral de dag van de voorste linie. Tarik en Eranio scoorde 3 keer en Rufairo 2 keer. Ondanks de magere 10 minuten die mick in het veld stond ook voor hem een treffer.

Het was niet bedoeld als respectloos richting de tegenstander, maar de spelers kregen een warm applaus van de toeschouwers. Het team had vooral de 2e helft laten zien tot wat het in staat is en dat is naar volgende week toe zeer welkom. Volgende week staat het duel tegen koploper vv Hierden op het programma en kan SVL C2 de koppositie overnemen.

Man of the Match

2 spelers die hiervoor in aanmerking kwamen, namelijk Tarik en opnieuw Jort Jaap. Tarik was de absolute gangmaker in de voorste linie, maar Jort Jaap was opnieuw de motor op het middenveld. Voor Tarik een eervolle vermelding met een gouden randje en voor Jort Jaap dan eindelijk de dikverdiende titel MOM. Gefeliciteerd Jort Jaap!

Wij bedanken voor vandaag scheidsrechter Sjaak Buczynski, onze sportieve tegenstander, onze grensrechter (vader van Lorenzo), fotograaf Jan Koetsier en het publiek natuurlijk.

Op naar de belangrijke wedstrijd aankomende zaterdag tegen vv Hierden C1, om 11.30 uur op veld 6.

Van harte gefeliciteerd met deze overwinning mannen!

Technische staf SVL C2

“samen met elkaar, voor elkaar en door elkaar!”