Geen doelpunten in matige duel tussen sv Lelystad'67 en ESA

17 november 2012 14:30

Hoogendijk, F.M. (mevr.)

Onbekend

LELYSTAD – De meeste emoties kwamen voorafgaande aan het duel tussen SV Lelystad en ESA naar boven. De snelle en gevaarlijke aanvaller Madih Doufikar mocht niet meedoen, omdat zijn spelerpas was verlopen. Deze amateuristische miskleun deed de gemoederen oplaaien en de speler zelf keek beteuterd in het rond. “Dit is wel erg balen, want ik wil natuurlijk spelen. Waar de fout nu ligt, ik hoor het nog wel.” Ook aanvoerder en doelman Wesdie Abdelaziz ontbrak vanwege een korte vakantie. Verder kon Teddy Afriye vanwege een schorsing niet worden opgesteld en moest Dick Rijkeboer op de reservebank plaatsnemen. Trainer Jan Boes wilde na afloop niemand afvallen. “Het was geen goede wedstrijd, dat heeft iedereen kunnen zien. In de fase waarin we nu zijn lukt het niet om de kansen in treffers om te zetten. Toch heb ik geen enkele speler gezien, die geen inzet toonde. Dat moeten we maar als een winstpunt zien.”
SV Lelystad begon stroef aan het duel. Er lukte niet veel, maar ook de gasten uit Arnhem konden niet direct de bal in de juiste richting spelen. Toch was het ESA dat het eerst gevaarlijk werd, maar de kansen die er daarna voor SVL kwamen waren beter. Een schot van Mustapha Kalai, na een goede voorzet van André Kemper, ging net naast en Kevin Hansen produceerde een te zacht schot. Lang gebeurde er daarna niets voor beide doelen. Maar in de laatste minuten ontsnapte SVL aan een achterstand, toen een schot van Germaine Lenting op de paal kwam. In de tweede helft viel er eigenlijk weinig te genieten. Wel had SVL eigenlijk meer moeten halen uit een paar aanvallen met een overmacht aan aanvallers. Er werd toen veel te snel geschoten. De wedstrijd bleef dus steken op 0-0 en daarmee was SVL het minst tevreden.

SV Lelystad - ESA  Arnhem 0-0.

Opstelling: Leibbrand, Kwak, Boezerman, Zebeda, de Beer, Vlietstra, Momen, Hansen (88e minuut Rijkeboer), Merraki ( 88e minuut Rochendel), Kalai (73e minuut van de Veer), Kemper.

Onderstaand de samenvatting van de wedstrijd.

Deze samenvatting kan in 720p HD bekeken worden. U kunt dit instellen door in onderstaande video de kwaliteit aan te passen via het menu.