sv Lelystad'67 blijft ongeslagen en neemt koppositie

15 september 2012 14:30

Maneschijn, G.J.

Onbekend

Lelystad - Door een treffer van debutant Kevin Hansen is SVL ongeslagen gebleven en staat door de nederlaag van Veensche Boys (1-3 verlies tegen Horst) nu alleen aan de leiding. In de zesde minuut van het treffen met het eveneens nog ongeslagen OWIOS (Overwinnen is ons streven) kwam een uittrap van doelman Wesdie Abdelaziz, via Madih Doufikar, bij de op snelheid liggende Hansen. Tegen diens schot had OWIOS-doelman Marcel van der Beek geen verweer: 1-0. Vooraf gaf trainer Jan Boes nog aan dat het spelen van twee thuiswedstrijden geen probleem moet zijn. "Er volgen aan het eind van het seizoen, als de prijzen verdeeld gaan worden, dan wel twee uitwedstrijden maar dat moet toch geen probleem zijn."
Na de vroege openingsgoal ontspon zich een interessante wedstrijd waarin SVL de bovenliggende partij bleef. Alleen was het vervelend dat scheidsrechter Maneschijn zich eigenlijk de gehele wedstrijd in de maling liet nemen door OWIOS-grensrechter van Hooren. Daardoor werden een aantal prima aanvallen van SVL door een dubieus vlagsignaal een halt toegeroepen. Een paar keer kon ook de grensrechter niet ingrijpen. Zo kon in de 21e minuut Doufikar een pass van Andre Kemper niet in het doel krijgen en ging een schot van Ashwin van Kasteel net over.
In de tweede helft bleef SVL overeind. Er kwamen een paar kansen. Zo stond OWIOS-doelman van der Beek, zonder dat hij het zelf wist, in de weg bij een inzet van Samir Merraki en zocht Doufikar de verkeerde kant van het doel. Ook Hansen kreeg nog een kans maar schoot dit keer over. Zeker door het sterke spel van Stephan Vlietstra, die samen met zijn kompaan Giovanni Boezerman soeverein speelde, bleef SVL verdedigend overeind. Dat een tweede treffer uitbleef, was het enige aandachtspunt van Boes na afloop. "ik ben blij met de zege, maar vooral in de tweede helft was de beslissende pass te slordig. Nu ik van alle kanten hoor hoe verkeerd er werd gevlagd, kan ik me de reacties van de spelers wel begrijpen. Al moeten ze zich niet daardoor laten irriteren".

SV Lelystad-OWIOS 1-0 (1-0).
1-0 Kevin Hansen.

Opstelling met rugnummers:
Abdelaziz (aanv. (1)), Kwak (13), Boezerman (2), Vlietstra (4), de Beer (5), van Kasteel (18), Doufikar (11), Merraki (7) (88e minuut Duvyan (14)), Kemper (10) (77e minuut Yilmaz (15)), Kalai (8), Hansen (19).

Tekst: Rob Kemper

U kunt tevens uw stem sturen voor de Speler van het jaar verkiezing naar [email protected]
wie in uw ogen vandaag de beste speler op het veld was van sv Lelystad.
Zie http://svlelystad.nl/810/speler-van-het-jaar/ voor meer info.