SV lelystad '67 komt op stoom tegen ESC

8 september 2012 14:30

Goutier, N.S.

Onbekend

Door een 3-0 zege op de Elburger Sport Club heeft SVL zijn tweede zege van het nog prille seizoen geboekt. Vooraf was deze tegenstander voor trainer Jan Boes nog aardig onbekend. “In de hoofdklasse kreeg ik direct een analyse van de tegenstander op mijn bureau. Nu krijg je wel enige informatie, maar moet je maar afwachten wat de waarde daarvan is”. In ieder geval had SVL twee seizoen geleden wel enige moeite met deze tegenstander,  maar in de huidige uitvoering was er maar een ploeg die zege verdiende en dat was SVL. Wat de thuisploeg liet zien deed niet alleen de trainer, maar ook het publiek goed. Het prima balbezit en de goed veldbezetting maakten dat Boes na afloop niet anders dan tevreden kon zijn. “We hielden de bal lang in bezit en dan moet je tegenstander maar achter je aan lopen. Dat gaat een tijdje goed, maar er komen toch fouten. Vorige week konden we dat niet in de tweede helft en kwamen we nog in de problemen. We zijn dus gegroeid en dat is natuurlijk prima”.

SVL moest het doen zonder de aan zijn knie geblesseerde Michael Samuel. Van het beginsignaal had SVL contant balbezit en het spel was goed verzorgd. Een vrije trap van Samir Merraki belandde op de lat en het schot van Madih Doufikar, na een prima combinatie met André Kemper, werd gestopt door ESC-doelman Roy van Dijk. Alleen Teddy Affriye bezondigde zich een aantal keren aan onnodige en ongecontroleerde afstandschoten en dat leverde hem alleen een hamstringblessure op. In de 37e minuut moest hij dan ook vervangen worden door Nurrulah Yilmaz. Kort daarna kwam SVL op voorsprong. Samir Merraki wurmde zich aan de rechterkant langs twee tegenstander en bracht de bal snoeihard voor het doel langs. Daar kon André Kemper zijn hoofd tegen de bal krijgen. Toen het hoofd niet van de romp werd gescheiden, stond er 1-0 op het scorebord. Net voor de rust werd deze voorsprong uitgebouwd. Weer was het Andre Kemper die met zijn hoofd een vrije trap van Steffan Vlietstra langs de ESC-doelman wist te koppen: 2-0.  ESC had slechts één kleine kans gehad, toen Danny de Beer een kleine foutje maakte.

Na de pauze hetzelfde spelbeeld. SVL was constant op de helft van de tegenstander te vinden en zag een vrije trap van Mustafa Kalai op de lat uiteenspatten. In de 54e minuut was het weer raak. Na goed doorzetten van een aantal spelers kon uiteindelijk Ashwin van Kasteel, die de geblesseerde Samuel prima verving, voor de 3-0 zorgen. Helaas moest de doelpuntenmaker daarna met een kleine blessure naar de kant. De wedstrijd zat op slot en de bezoekers uit Elburg konden de sleutel niet vinden om iets aan de 3-0 stand te veranderen.

SV Lelystad – ESC 3-0 (2-0). 1-0 en 2-0 André Kemper, 3-0 Ashwin van Kasteel.

Opstelling: Abdelaziz (aanv.), Kwak, Boezerman, Vlietstra, de Beer, van Kasteel (54e minuut Rijkeboer), Affriye (37e minuut Yilmaz), Merraki (79e minuut Kiefer), Kemper, Kalai, Doufikar.

Verslag: Rob Kemper