sv Lelystad blij met de drie punten

Harde 't 1

Lelystad '67 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 2e klasse G

1 september 2012 14:30

Goor, B. van 't

Onbekend

SV Lelystad heeft de eerste competitie wedstrijd tegen ’t Harde met 1-2 weten te winnen. Bij de rust was de ploeg van Jan Boes al op een 0-2 voorsprong gekomen en verzuimde daarna de voorsprong uit te bouwen. In de slotfase kwam de thuisploeg plotseling terug tot 1-2 en werden de laatste minuten nog hachelijke minuten en juist dat zat Boes niet lekker. “Ik ben natuurlijk blij met de drie punten, maar we hebben het ons zelf veel te moeilijk gemaakt. Als je voorin niet de derde treffer maakt, dan weet je dat er eens een treffer aan de andere kant valt. Ik ben dan ook niet tevreden over de aanval.” Edwin van Egteren, zijn collega aan de kant van ‘t Harde die nog als speler actief was bij VVOG toen Boes daar trainer was, kwam eigenlijk tot dezelfde conclusie. “In de slotfase verdienden we misschien nog wel de gelijkmaker.”

Met de steun van een flink aantal supporters uit Lelystad, die een gedeelte van de tribune op sportpark Schenk in ’t Harde aardig vulde, begon SVL prima aan de wedstrijd. De thuisploeg kreeg geen kans om de bal lang in de ploeg te houden en al na vijf minuten kwam er een 0-1 voorsprong voor SVL. Uit een voorzet van Madih Doufikar wist Samit Merraki raak te koppen. SVL bleef in die fase veel beter dan ’t Harde en zag alleen Michael Samuel in de 17e minuut geblesseerd afhaken en hij moest vervangen worden door Ashwin van Kasteel. Het spel werd, toen de eerste helft verder vorderde, slordiger en de beide jonge vleugelaanvallers, Mohammed Hammouchi en Nurrulah Yilmaz, ondervonden ineens wat het spelen in de competitie inhoudt. ’t Harde kroop wat meer naar voren en Adesh Kwak moest een keer redding brengen toen aanvallers van de thuisploeg vrij konden doorkomen. Maar ineens in de 36e minuut was daar weer Samir Merraki. Met een geweldige kegel van afstand wist de jonge middenvelder doelman Jim van de Wijk onhoudbaar te passeren: 0-2.

In het begin van de tweede helft kwamen er kansen voor SVL. Zo koos Mustafa Kalai voor een zwakke stift in plaats van een schot en schoot Madih Doufikar te slap in. Invaller Andre Kemper was nog dichtbij een treffer, maar zijn kopbal belandde op de paal. Daarna verzuimde Samir Merraki, die in de tweede helft toch wel ver wegzakte, de wedstrijd echt in het slot te gooien. Geheel vrij voor het doel treuzelde hij te lang en kon een verdediger nog redding brengen. Als uit het niets kwam de thuisploeg aan een treffer. Giovann Boezerman, die verder een prima wedstrijd speelde, liet zich onnodig aftroeven door ’t Harde aanvaller Henk Elskamp en die kon de zogenaamde aansluitingstreffer op zijn naam laten schrijven: 1-2. Het werd ineens billenknijpen voor SVL, maar met de nodige moeite konden dan toch de drie punten mee naar Lelystad worden genomen.

’t Harde-SV Lelystad 1-2 (0-2). 0-1 en 0-2 Samir Merraki, 1-2 Henk Elskamp.

Opstelling: Abdelaziz (aanv.), Kwak, Boezerman, Vlietstra, de Beer, Samuel (17e minuut van Kasteel), Hammouchi (70e minuut Kemper), Doufikar, Kalai, Yilmaz (60e minuut van de Veer).

Tekst: Rob Kemper.

Foto's: Ed Peters

U kunt tevens nu uw stem sturen voor de Speler van het jaar verkiezing naar [email protected]
wie in uw ogen vandaag de beste speler op het veld was van sv Lelystad.
Gaarne 1 speler per persoon insturen.
Zie ook eerder geplaatst artikel op deze website.