SVL C2 oppermachtig in Harderwijk

VVOG C3

Lelystad '67 JO15-2

Jort Kooistra (vrije trap)
Ayoub Salhi (intikker)

C-Junioren beker poule, C2, Groep 2 05

1 september 2012 10:15

Onbekend

Ondanks de vakantiebenen van de spelers uit Lelystad werd het een mooi dagje Harderwijk. Vol goede zin traden de mannen aan op het prachtige sportpark van VVOG. Het veld had wat bijzondere eigenschappen, maar het weer was fantastisch en de grasmat was nog lekker nat.

SVL domineerde vanaf de eerste minuut, maar de keeper van VVOG kon knap redding bieden aan de harde pegel van Mick. De toon was gezet en in de 7e en 13e minuut mocht Mick zijn naam alsnog op het scorebord zetten (0-2). SVL dicteerde het spel door als team te voetballen. Hoewel we sneller het spel hadden moeten verplaatsen waren we duidelijk een maatje te groot voor de Harderwijkers. Niet iedereen zat even lekker in zijn spel. Sommige reageren dat af door harder te gaan werken en te strijden, andere lieten helaas een negatieve kant zien door zich af te reageren op de tegenstander. De trainer liet duidelijk van zich spreken en stuurde betreffende speler direct naar de kleedkamer. Na de wedstrijd heeft hij zijn excuses aangeboden aan het team.

En dergelijke actie hoort niet op het voetbalveld thuis en als leiding zijn wij hier duidelijk in. Daarnaast zijn wij een voetballende ploeg en moeten we daarmee het verschil maken. Hoewel het in de eerste wedstrijd direct na de vakantie niet allemaal even lekker liep hadden we toch een aantal fraaie combinaties. Helaas konden we dit voor rust niet uitdrukken in doelpunten.

In de rust konden de spelers zelf aangeven wat er aan ons spel ontbrak en dat zelfbeeld klopte aardig. De opdracht was dus duidelijk en ook na de rust weer een dominant voetballend SVL. Opnieuw mocht Mick aantekenen voor een doelpunt en zijn hattrick in de 60e minuut. Daarna gaven we wat teveel ruimte weg aan VVOG, waardoor het spel een fase minder werd. Toch was VVOG niet krachtig voldoende om toe te slaan. SVL kwam weer op gang en motor, tevens aanvoerder Jort Jaap schoof door naar het middenveld. Niet voor niets maakte hij de 0-4 (prachtige vrije trap snoeihard onder de lat in de 60e minuut). Daarna leek het alsof we beter in ons spel kwamen. Goed vleugelspel en samenspel. Natuurlijk miste we enorm veel kansen, maar dat kun je ook positief uitleggen. Laten we zeggen dat nog niet iedereen op scherp stond, maar dat we wel voldoende kansen creëerde.

Hoe dan ook speelde we de laatste 10 minuten ijzersterk en mocht Ayyoub de 0-5 scoren na een geweldige 'tikkie takkie' aanval.

We kunnen terugkijken op een goede start in de beker. Hier en daar nog even de puntjes op de 'i'; maar wat hebben we een mooie ploeg. Daar gaan we nog hele leuke dingen mee/aan beleven.

Man of the Match
2 spelers maakte aanspraak op deze titel. Doelpuntenmaker Mick en Jort Jaap. Gelet op dominantie en de manier van coaching is aanvoerder Jort Jaap MOM geworden. Van harte Jort Jaap! Voor Mick een eervolle vermelding. Uiteraard willen we andere spelers niets tekort doen. Alle spelers hebben er voor gewerkt en met veel plezier ons laten zien dat voetballen een prachtig spel is.

Tevens bedanken wij de ouders voor hun enthousiasme. Wat dat betreft beloofd het een prachtig seizoen te worden!