Sv Leystad'67 zakt voor zijn examen.

DVS '33 Ermelo 1

Lelystad '67 1

11 augustus 2012 14:00

Onbekend

In het toernooi van FC Horst heeft SV Lelystad'67 een gevoelige 4-3 nederlaag geleden tegen het tweede elftal van zaterdag hoofdklasser DVS'33 (het eerste team oefende thuis tegen VVZ'49) uit Ermelo. SV Lelystad werd, na de nederlaag van afgelopen dinsdag tegen NSC Nijkerk, daardoor laatste in een prima georganiseerd toernooi.

Het gezicht van trainer Jan Boes stond na afloop dan ook op onweer. "De ploeg is gewoon door de ondergrens gezakt en dat had ik niet verwacht. We speelden veel te tam en te ongeconcentreerd". In tegenstelling tot veel SVL supporters had Boes geen enkele aanmerking op de leiding. "Ik vind dat men bij SVL eerst eens moet leren om naar zichzelf te kijken. Ik ken deze scheidsrechter, die gewoon in de hoofdklasser fluit, al een aantal jaren en het is een van de betere scheidsrechters daar. We waren gewoon steeds te laat in de duels en dan moeten we hem daarvoor niet de schuld geven".

In het toch wel stevig duel nam DVS'33 het initiatief. Al snel moest Miquel Welles, na een ferme overtreding, van het veld. Zijn plaats werd ingenomen door Jeffrey Moeljoredjo. Kort daarna zorgde Michael Samuel dat SVL een 0-1 voorsprong kon nemen. Nadat Wesdie Abdelaziz eerst een tegentreffer wist te voorkomen, had hij kort daarop geen verweer tegen een directe vrije trap van Samid Kilic:1-1. SVL gaf daarna veel te veel ruimte weg en aan de bal werd snel weer balverlies geleden. DVS profiteerde met een tweede treffer, dit keer van van Maarten Griffioen, optimaal van de offday aan SVL zijde: 2-1. Na de pauze een heel zwak kwartier voor de verdediging van SVL. Vooral aan de linkerkant ging er veel mis. Zo kon Berend Vliek gemakkelijk voor 3-1 zorgen en schoot Ali Akla een strafschop op de paal. Na deze tegenvallers herstelde SVL zich enigszins en kon Teddy Afriye een pass van Andre Kemper in een treffer omzetten: 3-2. Even leek een gelijkspel haalbaar, maar toen Yasim Kurt voor een 4-2 stand zorgde, geloofden nog weinig spelers in een beter resultaat. Daar kon ook een treffer van Andre Kemper geen verandering in aanbrengen.

De laatste oefenwedstrijd,voordat de beker competitie aanstaande dinsdagavond thuis tegen BAS uit Biddinghuizen begint, heeft aangetoond dat erbij SVL nog veel gedaan moet worden. Of is een slechte generale nodig om een goede start te maken.

DVS'33-SV Lelystad 4-3 (2-1).

0-1 Samuel
1-1 Kilic
2-1 Griffioen
3-1 Vliek
3-2 Afriye
4-2 Kurt
4-3 Kemper.

Opstelling: Abdelaziz, Boezerman, Vlietstra, Zebeda, Stitou, Samuel, Welles, Merraki, Afriye, Kalai, Doufikar.
Wissels:
10e minuut: Moeljoredjo voor Welles.
In de rust: van Windt, Duvyan en Kemper voor Zebeda, Kalai en Doufikar.
Tijdens de tweede helft: Kalai voor Merraki en Doufikar voor Afriye.

verslag: Rob Kemper