Sv Lelystad geeft winst in de eerste wedstrijd FC Horst Toernooi uit handen

NSC 1

7 augustus 2012 19:30

Onbekend

SV Lelystad heeft de eerste wedstrijd van het FC Horst toernooi, tegen hoofdklasser NSC Nijkerk, niet weten te winnen. Na een 0-0 ruststand kwam de ploeg van Jan Boes eerst op een 0-1 voorsprong, maar in de slotfase greep NSC Nijkerk alsnog de 2-1 zege.

FC Horst, concurrent van SV Lelystad in de 2e klasse G, organiseert het toernooi voor de eerste keer en gezien de publieke belangstelling mag dat als een succes gezien worden. Trainer Jan Boes had tegen NSC Nijkerk een interessante wedstrijd gezien en had ook een verklaring voor de terugval in de slotfase. “We waren met maar drie wissels naar deze wedstrijd toegegaan, terwijl onze tegenstander er zeker vijf had. Zij wisselden om het half uur en waren daardoor veel frisser in de slotfase. We kwamen er dan ook conditioneel doorheen te zitten, maar dat is in deze fase van de voorbereiding niet echt erg”. De tegenstander, met aansprekende namen als Tayfur Kahraman en Mustafa Aksit, was in de eerste helft alleen gevaarlijk met afstandschoten. SV Lelystad kreeg een kans na een 1-2 kombinatie tussen Andre Kemper en Teddy Afriye, maar het schot van de laatste werd gestopt. Ook ging een schot Madih Doufikar net naast. Na de pauze werd NSC Nijkerk sterker, al waren er kleine mogelijkheden voor Danny de Beer, Samir Merraki, Teddy Ariye en Andre Kemper. Haast uit het niets wist Miquel Welles echter een diepe bal in een treffer om te zetten: 0-1. NSC Nijkerk wilde duidelijk niet verliezen en gooide het tempo omhoog. Juist toen ging de conditie meespreken en verloor SV Lelystad, met rommelig spel, de slag om de bal. Jerrald Reina en Ridouan Tabouni wisten in de slotfase alsnog de zege naar Nijkerk te halen: 2-1.

Aanstaande zaterdag speelt SV Lelystad de tweede wedstrijd in dit toernooi, weer in Ermelo,  tegen hoofdklasser DVS’33 aanvang: 14.00 uur

NSC Nijkerk-SV Lelystad 2-1, (0-0)

0-1 Miquel Welles,

1-1 Jerrald Reina,

2-1 Ridouan Tabouni

Opstelling:Abdelaziz, Kwak, Boezerman, Vlietstra, de Beer, Samuel, Merraki, Kalai, Afriye, Kemper, Doufikar.

Wissels: 45e minuut Copra en Welles voor Doufikar en Kalai.

65e minuut Kiefer en Doufikar voor Kemper en Kwak.

Tekst: Rob Kemper