Beker: SV Lelystad’67 ongeslagen door in de bekertoernooi

21 augustus 2012 20:00

Graaf, G. de

Onbekend

Door een verdiende 1-4 zege op IJVV in IJsselmuiden is SV Lelystad ongeslagen winnaar geworden van poule 1 in het  KNVB bekertoernooi district Oost. Het in de derde klasse uitkomende IJVV was voetballend kansloos tegen de ploeg van Jan Boes. Met fysiek spel probeerde de thuisploeg tegenstand te bieden en zocht daarin de randen van het toelaatbare op Het resultaat was alleen dat een aantal spelers van SVL wat blauwe plekken opliepen. Vooral de beide jonkies op de vleugel, Mohammed Hammouchi en Nurrulah Yilmaz, waren een plaag voor de statische verdedigers van IJVV.  In het begin van de wedstrijd speelde SVL iets te snel de lange bal door het centrum. Hierdoor kwamen er nauwelijks echte kansen. Het duurde dan ook tot vijf minuten voor de rust, voordat het overwicht van SVL in een doelpunt kon worden omgezet. Een voorzet kwam, na een misser in de verdediging van IJVV, voor de voeten van Mohammed Hammouchi en die wist wel raad met deze mogelijkheid: 0-1.

In de tweede helft ging het aantal kansen voor SVL snel omhoog. Bij IJVV konden veel
spelers het tempo niet meer aan en toen in de 57e minuut Nurrulah Yilmaz een perfecte voorzet afleverde, kon Mohammed Hammouchi zijn tweede treffer laten aantekenen: 0-2.
Vijf minuten later zette Teddy Afriyie goed door en Samir Merraki kon de teruggelegde bal gemakkelijk binnenschieten: 0-3. De wedstrijd was gelopen en Jan Boes besloot tot een wissel. Hij bracht Kevin van Windt in de ploeg voor Mohammed Hammouchi. Het werd een zogenaamde “gouden wissel”. Het eerste balcontact van Kevin van Windt, na een voorzet van Nurrulah Yilmaz, zorgde voor een 0-4 stand. Er zijn trainers die een neus hebben voor zulke wissels. Hopelijk heeft Jan Boes zo’n neus en zien we in de toekomst meer van deze mogelijkheid. Vlak voor het eindsignaal van de scheidsrechter kon de thuisploeg, via een treffer van Chiel Buikema, de eer redden. Na een corner lieten de verdedigers van SVL, inclusief doelman Wesdie Abdelaziz, zich verrassen bij de eerste paal: 1-4.
Op de vraag met welk gevoel Jan Boes aan de competitie begint was hij open. “Ik heb nu een beter gevoel dan een week geleden na het toernooi in Horst. Je ziet het team groeien en dat geeft vertrouwen”.

Aankomend weekend belegd trainer Jan Boes met zijn staf en zijn selectie een trainingskamp in Lelystad en speelt dan geen wedstrijd.

De eerstvolgende wedstrijd is de start van de competitie. SV Lelystad speelt dan op zaterdag
1 september om 14.30 uur een uitwedstrijd tegen ’t Harde. De ploeg van trainer Edwin van Egteren (o.a. ex-speler van VVOG) speelt op sportpark Schenk, Bovenweg 8 in ’t Harde.

IJVV – SV Lelystad’67 1-4 (0-1).

0-1, 0-2 Hammouchi, 0-3 Merraki, 0-4 van Windt, 1-4 Buikema.

Gele kaarten: Afriyie en Vlietstra.

Opstelling: Abdelaziz (aanv.), Kiefer (85e minuut Kwak), Boezerman, Vlietstra, de Beer, Samuel, Hammouchi (72e minuut van Windt), Merraki (80e minuut Duvyan), Afriyie, Kalai, Yilmaz.

verslag: Rob Kemper