SV Lelystad'67 probleemloos naar 1-4 bekerzege

18 augustus 2012 14:30

Klein Rot, G.B.H.

Onbekend

Onder subtropische omstandigheden heeft SV Lelystad, in het kleine dorp Wilsum aan de IJssel, tegen de plaatselijke voetbalvereniging een gemakkelijke 1-4 zege behaald in het bekertoernooi. In de opstelling die trainer Jan Boes vooraf verstrekte, prijkten de namen van twee debutanten. Mohammed Hammouchi en Nurrulah Yilmaz moesten het elftal compleet
maken, omdat Boes een groot aantal spelers moest missen. "Deze wijzigingen zijn zeker niet vrijwillig, maar het is op dit moment niet anders met vakantiegangers en geblesseerden." Na afloop was Boes heel tevreden over het spel van beide debutanten. "Ze hebben het goed gedaan en dat is goed om te weten. We leven op dit moment op korte termijn en richten ons alleen op de eerst volgende wedstrijd."

Tegen Wilsum had SVL nauwelijks iets te vrezen. Met de nodige snelheid werd de aanval gezocht. Na tien minuten haalde de doelman van de thuisploeg een voorzet van Nurrulah Yilmaz achter de doellijn weg, maar bij dit soort wedstrijden staan er geen assistent scheidsrechter op de doellijn en zijn de grensrechters lid van de beide clubs. Na een kwartier begon Teddy Afriye aan een solo die binnen de beruchte lijnen foutief werd afgestopt door de verdedigers van Wilsum. De toegekende strafschop schoot hij zelf raak: 0-1. De kansen voor SVL kwamen met de regelmaat van een goed lopende klok, maar toen de volgende treffers vielen waren dat wel wonderschone exemplaren. Eerst bracht Danny de Beer de bal voor en kon Mohammed Hammouchi snoeihard raak koppen: 0-2. Kort daarna schoot Samir Merraki van afstand keihard raak: 0-3. De thuisclub begon op slag van rust aan een van de weinige aanvallen. Toen Wilsum middenvelder Wiljan van Zuthem in een sandwich tussen Steffan Vlietstra en Wahee Duvyan naar de grond ging, wees de scheidsrechter naar de stip. Jan van Spijk schoot vanaf elfmeter raak: 1-3. Dezelfde speler moest in de tweede helft met een gebroken rib met de ziekenauto worden afgevoerd. Dat gebeurde in een tweede helft waarin het spel rommeliger werd en alleen Samir Merraki wist nog een keer doel te treffen: 1-4.

Dat de sfeer in Wilsum prima was, bleek wel na afloop. Jan Boes kreeg van zijn collega een lekker koel biertje aangeboden.

Wilsum - SV Lelystad'67 1-4, (1-3).
0-1 Afriye (strafschop), 0-2 Hammouchi, 0-3 Merraki, 1-3 van Spijk (strafschop), 1-4 Merraki.

Opstelling SVL: Abdelaziz (aanv.), Kiefer, Vlietstra, Duvyan, de Beer, Samuel, Hammouchi (60e minuut Stitou), Merraki, Afriye (70e minuut Santkansing), Kalai (70e minuut Boezerman), Yilmaz.