SV LELYSTAD’67 WINT EERSTE BEKERRONDE VAN BAS UIT BIDDINGHUIZEN

14 augustus 2012 20:00

Paarhuis, M.G.

Onbekend

Door een 4-0 zege op derde klasser BAS uit Biddinghuizen heeft SV Lelystad een goede start gemaakt in het bekertoernooi. Bij de rust was er al een 1-0 voorsprong en was het aantal spelers van de bezoekers al gereduceerd tot tien. Doelman Sander Westdijk kreeg namelijk in de twintigste minuut de rode kaart voorgetoverd van de scheidsrechter, toen hij de doorgebroken Jurrasic Copra buiten zijn strafschopgebied torpedeerde.

Het werd geen hoogstaand duel en trainer Jan Boes had daarvoor wel een goed verklaring. “We hebben nog geen enkele keer met hetzelfde team kunnen spelen. Daar zijn allerlei oorzaken voor aan te wijzen, maar als er zoveel nieuwe spelers moeten worden ingepast dan duurt het even voordat die aan elkaar gewend zijn. In de tweede helft lukte dat dan ook beter en over die helft kan ik tevreden zijn.” Zo konden bijvoorbeeld Giovanni Zebeda en Madih Doufikar (geblesseerd) en Steffan Vlietstra (nog een schorsing van vorig seizoen) niet in aktie komen.Na alle oefenwedstrijden op het kunstgras te hebben gespeeld, was het spelen op het gras van het hoofdveld even een omschakeling, waar een aantal spelers toch even moeite mee hadden.

SV Lelystad koos tegen BAS wel de aanval maar dat gebeurde heel slordig. Na de overtreding van doelman Westdijk kreeg SVL een vrije trap, die door Andre Kemper op de paal werd geschoten. De terugspringende bal werd door Teddy Afriye in een treffer omgezet: 1-0. Tot de rust gebeurde er verder echter weinig, omdat ook BAS aanvallend niets kon uitrichten.

Na de pauze meer samenhang in het spel van SVL en dat leverde al snel ook doelpunten op. Eerst kon een door Andre Kemper ingetikte bal nog tot corner worden gewerkt, maar uit die corner van Michael Samuel kon Kemper dit keer achterwaarts wel raak koppen: 2-0. SVL was nu los en zag Jeffrey Moeljoredjo binnen de lijnen worden neergelegd. Teddy Afriye schoot de toegekende strafschop alleen op de binnenkant van de paal. De aanvaller kon bij de volgende aanval wel feest vieren en er stond ineens een 3-0 voorsprong op het scorebord. SVL, dat de tweede helft geen enkel gevaar van de bezoekers te duchten had, kreeg mogelijkheden. Zo kopte Andre Kemper op de lat, werd een schot van Teddy Afriye net gestopt en werd een doelpunt van Jeffrey Moeljoredjo wegens buitenspel afgekeurd. Het was uiteindelijk Andre Kemper die de eindstand op 4-0 bracht.

Aanstaande zaterdag wacht de tweede bekerwedstrijd uit tegen vierde klasser Wilsum in Wilsum (bij Zwolle).

SV Lelystad’67-BAS Biddinghuizen 4-0 (1-0).

1-0 Teddy Afriye, 2-0 Andre Kemper, 3-0 Teddy Afriye, 4-0 Andre Kemper.

Opstelling SVL: Abdelaziz (aanv.), Kiefer, Boezerman, Duvyan, de Beer, Samuel, Copra (65e minuut Stitou), Kalai (65e minuut Stitou), Afriye, Kemper, van Windt (45e minuut Moeljoredjo).

Gele kaart: Kalai.

verslag; Rob Kemper

zie ook een kort videoverslag op omroepflevoland en een interview met Andere Kemper: