Zuidvogels krijgt sv Lelystad niet op de knieen

Zuidvogels 1

Lelystad '67 1

4 augustus 2012 14:30

ZUIDVOGELS KRIJGT SV LELYSTAD NIET OP DE KNIEËN

Voor de derde oefenwedstrijd tegen de ambitieuze eerste klasser Zuidvogels, van trainer Jorg Smeets, was SV Lelystad dit keer naar Huizen afgereisd met een 17 koppige selectie. Trainer Jan Boes begint richting de competitie met een vastere groep te werken en zag die groep, na een 0-0 ruststand, een 2-2 gelijkspel behalen.
In een mooi blauw tenue met de naam van Bangma Verpakkingen op de voorkant werd het volgens trainer Jan Boes een open wedstrijd. "Het tempo was soms iets te laag bij ons. Dat komt misschien wel door de ramadan en ook het benauwde weer werkte niet echt mee". SV Lelystad begon aardig en kreeg via Madih Doufikar een kleine kans. Het spel speelde zich vooral op het middenveld af en tot de rust vielen er geen treffers, 0-0.
Na de pauze daalde het tempo en ook de amusementswaarde nam af, maar toen SV Lelystad weer het initiatief zocht werd het duel weer leuk. In de 65e minuut zorgde Danny Scholte, met een directe vrije trap, voor de 1-0 voorsprong. Nadat eerst Andre Kemper met een kopbal de paal had getroffen, was het Giovanni Zebeda die met een schuiver de stand weer gelijk trok: 1-1.
Toch kon de thuisploeg weer op voorsprong komen, toen weer een vrije trap op een wel erg gemakkelijke wijze doel trof. De maker van die treffer was Burak Bulduk. De toch wel verdiende gelijkmaker werd vlak voor tijd gemaakt door Madih Doufikar, die foutief verdedigen van Zuidvogels afstrafte: 2-2

Aanstaande dinsdagavond is SV Lelystad aktief in het toernooi van FC Horst, Sportpark De Adelaar Buitenbrinkweg 78 in Ermelo. Er wordt om 19.30 uur gespeeld tegen hoofdklasser NSC Nijkerk.

Zuidvogels  SV Lelystad 2-2 (0-0).
1-0 Scholte,
1-1 Zebeda,
2-1 Bulduk,
2-2 Doufikar.

Opstelling: Abdelaziz, Kiefer, Boezerman, Zebeda, de Beer, Vlietstra, Merraki, Samuels, Afriye, Kalai, Doufikar
Wissels 45e minuut: Stitou, Davtyan, Kemper, van Kasteel, van de Veer, Blom voor Abdelaziz, Kiefer, de Beer, Merraki, Kalai, Doufikar.
Wissel 65e minuut: Doufikar voor Afriye.
Wissels 70e minuut: de Beer, Kalai voor Vlietstra, Samuel.