C2 wint KNVB-BEKER regio oost c-junioren

25 mei 2013

Benali, R.

Onbekend

Afgelopen zaterdag heeft de C2 van sv Lelystad’67 met winst in de bekerfinale tegen Veensche Boys C1 een prachtige prijs gepakt. “Misschien is dit wel de mooiste prijs, omdat je altijd wel eens kampioen wordt, maar het vaak moeilijker is om een bekerfinale te winnen, aldus een zeer tevreden technische staf”.

Wanneer je aan het begin van het seizoen voor een nieuwe groep staat is het altijd maar de vraag wat voor een groep je krijgt. Het doel is om alle spelers beter te maken, maar het plezier is misschien nog wel belangrijk. Dat je dan ook nog een prachtige prijs pakt is voor ons de bekroning op een geweldig seizoen.

In de beker was sv lelystad’67 C2 al snel een kanshebber. De goed voetballende ploeg kwam zonder puntverlies door de poulefase. Daarna was iedere wedstrijd een finale.  Maar voor de C2 klopte voetballend alles dit seizoen. Het is niet zo dat je iedere wedstrijd op je best bent, maar dan speel je toch herkenbaar voetbal en met een duidelijk visie.

Andere factoren die meespeelde was de saamhorigheid onderling. Als je eerlijk en consequent bent naar je spelers, dan krijg je dat terug. Ouders herkennen dit en dat hebben we ook ondervonden bij het enorme enthousiasme bij de ouders.  Wanneer alles klopt, dan hebben de spelers de ruimte om te excelleren. Uiteraard wel met de juiste werklust en wedstrijdmentaliteit.
De FINALE
Op neutraal terrein werden 25 mei maar liefst 15 bekerfinales gespeeld. De C2 mocht om 11.00 uur, onder prima weersomstandigheden,  aftrappen op het hoofdveld. Het was nog even spannend, omdat de spelerspas van Jort Jaap ontbrak. Maar dankzij zijn zus kon Jort Jaap toch spelen. Jort Jaap zal zijn zus ‘eeuwig’ dankbaar zijn en wij ook natuurlijk.. De groep was voor de wedstrijd niet overdreven gespannen. De warming-up was prima, zelfs ontspannen, maar niet TE..

Zelfs vlak voor de wedstrijd merkte je dat de ploeg er klaar voor was. De sfeer was goed en er heerste een ‘gezonde’ spanning. Vandaag was ook stagiair (CIOS) Guido mee, omdat hij deze wedstrijd niet wilde missen.
De bekerfinale stond onder leiding van een jong talent, de heer Benali. Daar waar wij soms kritisch zijn, spreken we nu de ‘lofzang’. Het jonge talent liet zich niets wijs maken en was op de juiste momenten de baas. Goed om te zien dat jong talent de kans krijgt bij de KNVB en de heer Benali voelt een wedstrijd prima aan.
En dan de wedstrijd van het jaar. Daar waar we allemaal naar toe hebben gewerkt, het startsignaal en vervolgens een prima wedstrijd van de Lelystedelingen. Als snel werd duidelijk dat SVL de bovenliggende partij was. SVL had de meeste kansen, maar ook Lorenzo moest gestrekt naar de hoek om de 1-0 te voorkomen.

Maar in de 22e minuut schoot Tarik binnen (0-1) waardoor er wat meer rust kwam in het spel. Zo speelde Veensche Boys veel vaker de lange bal, maar kon voetballend nog weinig inbrengen.
Na een actie van Tarik op rechts bracht hij Eranio in de 35e minuut vrij voor de keeper. Eranio schoot op zijn beurt de 0-2 prachtig binnen. Na de 0-2 volgde snel de 0-3 van Dani, na opnieuw een prachtige aanval. Het was opmerkelijk dat op dat moment SVL verslapte, waardoor onze verdediging onder druk kwam te staan. Na een verdedigingsfout, volgde het tegendoelpunt (1-3). Na wat omzettingen kwam er weer meer rust en ondanks een licht offensief van Veensche Boys werden ze niet meer gevaarlijk.
In de rust konden we opnieuw doorwisselen en dat is dan ook direct de kracht van het team. Veel spelers kunnen op andere posities staan, of worden door de trainer uitgedaagd. Ook voor speler Max was Linksback echt iets anders, maar vulde dat prima in. Maar ook voor de andere spelers uiteraard een compliment.
Na de rust was het niveau van de wedstrijd wat minder. Veensche Boys had een paar aardige voetballers, wilde misschien wel, maar kon geen vuist maken. De Lelystedelingen waren in het veld de baas en in de 42e minuut schoot Tarik vanuit de lucht heerlijk binnen (1-4).
Ook Mick mocht na zijn vrije trap op de lat in de zelfde actie via Jort Jaap  heerlijk afronden (1-5). SVL speelde de wedstrijd uit en Dani maakte voor de C2 het laatse doelpunt van dit voetbaljaar (1-6).

Na het eindsignaal de vreugde en vooral de ontlading bij de spelers, technische staf en ouders. Wat een prachtige apotheose van een GEWELDIG voetbalseizoen. SVL C2 BEKERKAMPIOEN 2012-2013!
Huldiging
Na de wedstrijd direct de huldiging. Op een heus KAMPIOENENPODIUM ontving aanvoerder Jort Jaap de KNVB-BEKER en knalde het feest los.
Wij bedanken Bennekom voor haar gastvrijheid en de prima organisatie. Tevens danken wij onze tegenstander Veensche Boys, de prima leidende scheidsrechter Benali, grensrechter Pablo en fotografen Jan en Arend.
Maar hierbij vooral ook de FELICITATIES voor de spelers van de C2!
Aflsluiting voetbaljaar
Het seizoen zal voor de spelers en ouders nog waardig worden afgesloten. Op 1 juni volgt eerst het KAMPIOENBAL bij SVL en 8 juni is de POOL PARTY (afsluiting voor spelers, ouders en staf van sv Lelystad’67 C2).
Uiteraard volgt er nog een eindverslag, maar langs deze weg willen wij onze lezers bedanken voor het volgen en hun leuke reacties. Op naar weer een nieuw voetbaljaar!
Technische staf SVL C2

“Samen met elkaar, voor elkaar en door elkaar!”