SV Lelystad handhaaft zich in 2e klasse

7 mei 2013 19:30

Goor, B. van 't

Onbekend

HARDERWIJK - Er stond veel op het spel voor de selectie van SV Lelystad. De spelers waren het aan hun stand verplicht om er alles aan te doen om de promotie/degradatie competitie te ontlopen. Na een erg nerveuze start, kon het Zwart-Wit van ex SVL trainer Gert-Jan Karsten uiteindelijk op een 0-3 nederlaag worden getrakteerd. Interim-trainer Aziz Doufikar heeft het dus geflikt. "Natuurlijk ben ik blij, maar ik vind het vooral van de ploeg erg goed hoe ze zich in deze laatste wedstrijd hebben laten zien." Nu moet Doufikar zich in de eerste minuten wel even achter de oren hebben gekrabt. Zwart-Wit was vanaf het beginsignaal van scheidsrechter van 't Goor de gevaarlijkste ploeg en zo werd een treffer wegens buitenspel afgekeurd en kon Milan Leibbrand een inzet net overtikken. Na een kwartier kwam SVL beter in het spel. Een schot van Madih Doufikar was te zacht en een inzet van André Kemper ging voorlangs. Met name Kemper werkte heel hard op het middenveld. In zijn laatste wedstrijd als actieve voetballer wilde hij niet verliezen. Na een half uur zetten Doufikar en Kemper een aanval op die door Giovanni Boezerman bij de tweede paal kon worden afgerond: 0-1. SVL kreeg daardoor enige rust in het spel en zag twee treffers van Mourad Ikariden (buitenspel) en Danny de Beer (overtreding) worden afgekeurd. Net voor de rust kroop SVL door het oog van de naald. Na een voorzet kon Bert Mous de bal eigenlijk vrij intikken, maar zag toch kans om de bal naast het doel te krijgen. De ruststand bleef dus enigszins gelukkig 0-1. Na de pauze kwam er de beste fase voor SVL. Na tien minuten kon Zwart-Wit doelman Marc Tadixz een schot van Doufikar niet klem krijgen en was Ikariden er als de kippen bij om de stand op 0-2 te brengen. Wat volgde waren een aantal goede mogelijkheden. Zo nam Danny de Beer een voorzet van Doufikar ineens op zijn slof, maar dit keer kon de doelman redding brengen. Hij had geen verweer toen een corner van de ingevallen Mustapha Kalai samen met een 1-2 combinatie met Kemper op het hoofd belandde van Ikariden. Zijn kopbal was onhoudbaar: 0-3. Een kwatier voor tijd kreeg Kemper zijn publiekswissel en werd op de schouders van zijn teamgenoten naar de zijlijn gebracht. De voorsprong leek veilig, maar twee keer kon Zwart-Wit spits Mous nog een grote kans krijgen, maar gelukkig voor SVL stond diens vizier niet zuiver gericht. De vreugde in het kamp van SVL was na het laatste fluitsignaal groot. Eigenlijk eerder opgelucht, omdat een heel moeilijk seizoen toch nog goed werd afgesloten.

Zwart-Wit '63 - SV Lelystad 0-3 (0-1). 0-1 Boezerman, 0-2 en 0-3 Ikariden.

Opstelling: Leibbrand, Mohammed, Boezerman, Zebeda, Stitou, Vlietstra (59e minuut Kalai), de Beer, Samuel, Kemper (75e minuut Rijkeboer), Doufikar, Ikariden (62e minuut Merraki).

Dit is het laatste verslag van ondergetekende. Ik heb geprobeerd om het wel en wee over de wedstrijden van het eerste team voor u in woord te brengen. Ik wens SVL de komende jaren veel succes toe.
Rob Kemper.