Het blijft bibberen voor SV Lelystad na 0-2 nederlaag

4 mei 2013 14:30

Dijk, Jan van

Onbekend

Lelystad – SV Lelystad blijft in de gevaren zone richting promotie/degradatie competitie naar de derde klasse. Een veel slimmer Veensche Boys, dat SV Lelystad gegroepeerd opving en dan de juiste momenten koos om in de aanval te gaan, is na deze 0-2 zege een kanshebber voor de derde periode. Als een selectie niet de waarde heeft die het aan het begin van het seizoen kreeg toegedacht en ook nog alles tegenzit, dan vallen ook schorsingen en blessures zwaar op de maag. Zo konden Stephan Vlietstra en Giovanni Zebeda wegens een schorsing niet spelen en waren Wesdie Abdelaziz, Teddy Afriyie, Aziz Stitou en al langer Samir Merraki wegens een blessure niet inzetbaar. Nu moesten Danny de Beer en Dirk Rijkeboer het hart van de verdediging vormen en was er een plek voor Momen Mohammed als linksback. Tegen de slimme en ervaren Hans van der Haar hadden ze nog wel verweer, maar dat ging ten koste van de aandacht voor de andere spelers van de bezoekers. Zo kon na tien minuten Ferdi van de Pol na een ingooi vrij doorgaan en Milan Leibbrand passeren: 0-1. Dat gebeurde nadat SVL in de beginfase via een halve voorzet van Nurullah Yilmaz de lat trof en een schot van Kevin Hansen net over ging. Na deze tegentreffer zakte het vertrouwen bij SVL weer weg en toen na een half uur Veensche Boys na een corner de voorsprong wist te vergroten werd het helemaal een onbegonnen zaak. Paul Prins was de laatste die de bal net onder de lat kon koppen: 0-2. Net voor de rust kon Leibbrand met een prima redding een derde treffer voorkomen. Na de pauze gaf SVL niet echt op. Met de moed der wanhoop werd geprobeerd iets aan de achterstand te doen. Alleen hadden de bezoekers zich prima ingesteld op Madih Doufikar, die te veel dezelfde beweging maakte. Er kwamen dan ook weinig bruikbare ballen voor het doel. Een keer kon invaller Mourad Ikariden bij een strakke voorzet komen, maar de bal ging naast het doel. De bezoekers deden niet meer dan massaal deze voorsprong vasthouden en kwamen nog maar weinig richting doel van SVL. Door deze nederlaag staat SVL drie punten voor op Zwart Wit ’63 de tegenstander van aanstaande dinsdagavond (19:30 uur). Daarnaast is er een punt voorsprong op VSCO’61 dat uit moet naar Veensche Boys. Unicum (thuis tegen FC Horst) en ASV Dronten (uit naar VIOS V) hebben hetzelfde aantal punten. Spanning alom en aan de aangeschoten selectie van SVL de taak om nog één keer alles uit de kast te halen.

SV Lelystad – Veensche Boys 0-2 (0-0). 0-1 Ferdi van de Pol, 0-2 Paul Prins.

Opstelling: Leibbrand, Boezerman, de Beer, Rijkeboer, Mohammes, Kalai (80e minuut El Aakel),  Samuel, Kemper, Doufikar, Hansen, Yilmaz (53e minuut Ikariden)..