C2 in BEKERFINALE

20 april 2013 12:30

Ark, J.F. van

Onbekend

De laatste weken is het bij SVL C2 genieten. Het plezier en het voetbal staat centraal en dat werpt haar vruchten af. Gespannen, maar vol vertrouwen gingen we op bezoek bij onze voetbalvrienden WWNA. Een relatief kleine vereniging, met de juiste inzet en wedstrijdmentaliteit. In het wedstrijdsecretariaat van WWNA staat overigens een prachtige tafel, waarin het logo van de vereniging is verwerkt. Daarnaast was ook het ontvangst vandaag prima.

Voor de Lelystedelingen was het weer even wennen aan de hobbels op het veld. We klagen wel eens over de velden bij SVL, maar na zaterdag zal dat niet zo snel meer gebeuren. Het veld waar we onze warming-up moesten doen was zeg maar hobbelig. Gelukkig was het hoofdveld ‘iets’ beter. Na de warming-up gaf Jesse aan niet te kunnen starten en dat was wel even een aderlating.

Voor de wedstrijd alle rituelen die bij een grote (halve finale-beker)wedstrijd horen. In 2 rijen kwamen de spelers op en de namen galde door de speaker. De strijd kon losbarsten en al snel werd duidelijk dat WWNA er vol voor ging. Vooral de dame op het middenveld met een ‘mooi’ linkerbeen zat goed in de wedstrijd. SVL was wel sterker maar in de eerste 10-15 minuten had ook WWNA kunnen scoren. Keeper Max keepte echter attent en kon vaak op de 16 meter al ingrijpen. Toch was iedere terugspeelbal verraderlijk, vanwege de hobbels. Op het moment dat Mick uit de wedstrijd werd geschopt, vreesde we aanvallend in te moeten leveren. Echter nog voor de rust kon Eranio na een mooie steekbal van Tarik 0-1 binnen schieten.

WWNA moest komen, maar liep continue vast op onze verdediging; terwijl onze verdediging in de 1e helft onrustig was. In de rust dan ook het verzoek van de trainer om ons te concentreren op het voetbal en niet op de man in het blauw. Hier hebben we het in het verslag nog over.

Na de rust kwamen Jesse en Max in het veld. Jesse bracht meer rust in de achterhoede. Het hoge tempo van de wedstrijd was voor SVL geen probleem en wanneer je gaat voetballen wordt het voor een tegenstander alleen maar zwaarder. Net als in de 1e helft lag het spel in de 2e helft vaak stil. Alles had in deze te maken met de man in het blauw. Na de tackle op Tarik, van de dame aan de zijde van WWNA viel ze zelf geblesseerd uit. WWNA leek minder in balans. SVL bleef zichzelf en de bevrijdende (0-2) kopbal van Jort Jaap was belangrijk voor de wedstrijd. De aanvoerder gaf hiermee een signaal af waardoor SVL direct op reageerde. Vanaf de aftrap zat Tarik er bovenop en door het doorjagen kon hij strak de 0-3 binnen schieten. Eindelijk kon het voetbal zegevieren en vanaf dat moment kwam WWNA geen enkel moment meer onder de druk vandaan.

Speler Max bekroonde zijn goede spel, na blessureleed met een prachtig diagonaal schot (0-4). De man in het blauw kon op dat moment niet meer zijn stempel op de wedstrijd drukken. SVL was oppermachtig. Eranio kreeg 2 kadootjes van de keeper (0-5 en 0-8), maar zijn 0-7 was wel weer lekker binnen geschoten. Tussentijds scoorde Tarik de 0-6. Uiteraard waren de 2 kadootjes van de keeper bijzonder ongelukkig, want vlak voor rust tikte hij nog volledig gestrekt een goed ingeschoten vrij trap naast de paal.

De Lelystedelingen hielden het bij 0-8 en voetballend was dat het verschil. Qua inzet heeft WWNA alles gegeven maar kon het tempo niet meer opbrengen. Ons dankwoord gaat dan ook uit naar onze sportieve tegenstander van vandaag.

Man of the Match

Eranio was natuurlijk zeer belangrijk vandaag met zijn 4 doelpunten, daar is geen twijfel over. Maar ook Darshan speelde een prima wedstrijd. Maar MOM van vandaag is speler Max. Max heeft hard gewerkt om terug te komen na een blessure en speelde de 2e helft een hele goede partij. Ook bekroonde hij zijn spel met een prachtige goal. Van harte gefeliciteerd Max!

Thomas van Leeuwen bedanken we voor zijn inzet als grensrechter.

De man in het blauw

Zonder een onvertogen woord te zeggen drukte de man in blauw al voor de wedstrijd zijn stempel op de wedstrijd. Hij benaderde de wedstrijd alsof we de eredivisie speelde en gaf al aan geen voorstander te zijn van de Lelystedelingen. In de wedstrijd ook dubieuze beslissingen en dan moeten spelers zich in bedwang houden. Dat hebben de spelers overigens weer uitstekend gedaan. De afspraken zijn ook dat de trainer hier iets van zegt en doet. Als scheidsrechter moet je de wedstrijd aanvoelen en niet alles doodfluiten en laten zien dat je de baas bent. De spelers weten dat wel en hebben respect voor iemand die hier goed mee om gaat en vooral eerlijk is.

Respect moet je verdienen en niet afdwingen. In deze wedstrijd bereikte de scheidsrechter helaas het tegenovergestelde. De man in het blauw zal dit zeker lezen, omdat hij aangaf SVL voorafgaand aan de wedstrijd SVL te hebben bestudeerd. Bijzonder omdat we dit jaar onze eerste gele kaart hebben gepakt in een wedstrijd en in het veld fairplay spelen. Hopelijk gaat de man het blauw hier vanaf nu anders mee om.

Vandaag een groot compliment voor de spelers van SVL C2. Jullie hebben iets moois bereikt en dat is de FINALE in de BEKER!. Een geweldig resultaat en 25 mei gaan we allemaal naar Bennekom om de mannen in de FINALE aan te moedigen.

Na de wedstrijd ging de C2 naar Billy's Icecream voor een ijsje en een foto. Aankomende vrijdag hierover meer in LelystadDezeWeek.

Technische staf SVL C2

“Samen met elkaar, voor elkaar en door elkaar!”