Weer geen doelpunten en weer verlies voor SV Lelystad

13 april 2013 14:30

Boer, M. de

Onbekend

LELYSTAD - Als een murwgeslagen bokser hangt SV Lelystad, na de 0-2 nederlaag tegen VIOS Vaasen, op dit moment in de touwen. Het lukt de ploeg maar niet om de bal tegen het net te schieten en dat is een ware obsessie aan het worden. Na iedere kans die er niet ingaat, gaan de kopjes verder hangen en de spelers lijken met een mud aardappelen op hun rug te gaan spelen. Voor de trouwe supporters is dit moeilijk te verkroppen en de wegwerpgebaren richting veld waren niet van de lucht. Trainer Jan Boes, vanwege een begrafenis pas in de rust aanwezig, kon ook niet anders concluderen dan dat dit een teleurstellende wedstrijd was geweest. "Dit was niet best, maar we proberen wel steeds aanvallend te spelen." Boes is ook op zoek naar doelpunten. Zo stond dit keer Mourad Ikariden in de spits en was er weer een plaats voor Kevin Hansen. Zelfs Teddy Afriyie kon weer op de bank plaatsnemen. Het is echter de vraag waarom de ballen net niet goed gespeeld worden. Nu lijkt het team plichtmatig de wedstrijd te benaderen en echte scherpte ontbreekt. Dat heeft allemaal te maken met het ongrijpbare fenomeen van vorm en juist dat is zo moeilijk om terug te krijgen. Alleen weer een wedstrijd winnen kan voor een ommezwaai zorgen.
In het duel tegen VIOS waren er schoten van Stephan Vlietstra en Madih Doufikar. De bal ging steeds langs de verkeerde kant van de paal. VIOS, met zeker acht spelers voor het doel, loerde op de counter en doelman Wesdie Abdelaziz moet een paar keer oplossing brengen. SVL bleef kleine kansen krijgen, maar echt grote kwamen er niet. In de zesde minuut na rust kwamen de bezoekers op voorsprong. Het zachte schot van Erik Koldenhof draaide in de uiterste hoek: 0-1. SVL moest weer een achterstand incasseren en kwam die tegenslag eigenlijk niet te boven. Ook de inbreng van Affriyie kon geen verandering brengen en in de slotminuten trok ook Abdelaziz ten aanval. Toen net voor tijd een corner niet goed werd genomen kon VIOS uitbreken. Verdediger Dennis van Gortel kon geheel vrij de weg vinden richting leeg doel: 0-2.
Nog vier wedstrijden: uit naar ESA (Arnhem), Unicum (Lelystad) en Zwart Wit '63 en thuis tegen Veensche Boys. Er zal ergens een wedstrijd gewonnen moeten worden, anders wacht nog een nacompetitie tegen degradatie.

SVL Lelystad - VIOS Vaasen 0-2 (0-0). 0-1 Koldenhof, 0-2 van Gortel.

Opstelling: Abdelaziz, Boezerman, Zebeda, Rijkeboer (75e minuut Kalai), Stitou (60e minuut Mohamed), de Beer, Vlietstra, Kemper, Hansen, Ikariden (60e minuut Affriyie), Doufikar.

Een video verslag van de wedstrijd staat hier.