Onverdiende 1-0 nederlaag voor SV Lelystad tegen Elburger SC

6 april 2013 14:30

Iersel, G.B. van

Onbekend

ELBURG - Mocht afgelopen maandag al gesproken worden over een onverdiende nederlaag tegen 't Harde, ook nu mocht weer van onverdiend worden gesproken. De gehele wedstrijd was SVL de betere ploeg, maar het maken van doelpunten is gewoon het enige probleem. Trainer Jan Boes ging ook na afloop recht voor zijn spelers staan. "Als iemand zegt dat er geen inzet is getoond, dan moet diegene snel naar de dokter. We speelden goed, de veldbezetting was in orde en iedere speler was gebrand op revange voor de eerdere nederlaag. Alleen scoren we niet en dat is onze enige zorg." Ook assistent Aziz Doufikar had dezelfde mening. "Zo is voetbal nu eenmaal. Als je niet scoort dan kan je tegen een nederlaag oplopen. We hebben gewoon de pech dat de tegenstander dat steeds doet uit de enige kans die ze krijgen. We moeten ons dus richten op onze eigen kansen. Er zullen betere afspraken voor het doel moeten worden gemaakt. Verder zullen de middenvelders meer moeten aansluiten en schoten uit de tweede lijn heb ik helaas niet gezien."
SVL begon ook heel sterk. In het eerste kwartier ondervond ESC al direct de drang van SVL. Een corner van Mustapha Kalai werd door André Kemper net voorlangs gekopt. Kort daarop kon Madih Doufikar doorbreken, maar hij was te zelfzuchtig en vergat vrijstaande spelers voor het doel. Dat was misschien ook het probleem deze wedstrijd. Er werden niet altijd de makkelijkste wegen gekozen. Moeilijke lijken misschien mooier, maar als die niet lukken dan kan een verdedigend ingestelde ploeg als ESC er altijd een voet tegen krijgen. De laatste linie van ESC kwam niet verder dan de rand van het eigen strafschopgebied en net daarvoor stonden de meeste middenvelders. SVL moest dan ook hard werken voor de kansen en zag in de 33e minuut een schot van Doufikar overgaan. Het bleef bij de rust 0-0. De meegereisde supporters bespraken in de rust al hun angst over die ene aanval van ESC in de tweede helft. Zij kregen helaas gelijk. Nadat eerst een prima aanval van SVL net geen treffer had opgeleverd voor Moman Mohammed, kwam dan in de 59e minuut die aanval. ESC kreeg alle tijd om een voorzet van de rechterkant los te laten en daar kon ESC-spits Remco Timmer met het nodige fortuin SVL-doelman Wesdie Abdelaziz passeren: 1-0. Nu moest SVL weer op jacht om een onverdiende achterstand weg te poetsen. ESC kroop nu helemaal terug voor het eigen doel. Een kopbal van Kemper was te zacht en Doufikar kon maar niet loskomen van zijn directe tegenstander. Stephan Vlietstra schoot nog in het zijnet, maar de grootste kans kwam in de slotminuut voor invaller Kevin Hansen. Alleen voor de doelman ging zijn inzet via die doelman naast. Teleurgesteld dropen de spelers van SVL af.

ESC - SV Lelystad 1-0 (0-0). 1-0 Timmer

Opstelling: Abdelaziz, Boezerman, Zebeda, Rijkeboer, de Beer, Vlietstra, Mohammed, Kalai (67e minuut Ikariden), Doufikar, Kemper (79e minuut Hansen), Chendal Richars (79e minuut Chendley Richards).