Ook een oefenwedstrijd kan heel boeiend zijn

Lelystad '67 1

NSC 1

9 februari 2013 14:30

Goutier, N.S.

Onbekend

LELYSTAD - SV Lelystad heeft de oefenwedstrijd tegen zaterdag hoofdklasser NSC uit Nijkerk met 3-2 gewonnen. Bij de rust was de stand 1-1.
Beide ploegen wilden in deze fase, waarin competitiewedstrijden eerder niet doorgaan dan wel, iets doen aan het wedstrijdritme. Samen met een scheidsrechter die zich geen pietlut toonde bij de duels, ontstond een prima wedstrijd. SVL zette in de beginfase moeiteloos de goede lijn van vorige week door. Met een goede veldbezetting en met goed combinatievoetbal werd NSC onderdruk gezet. Al snel bracht een prima aanval via André Kemper en Samir Merraki, hij speelde voor de aan zijn voet geblesseerde Moustafa Kalai, de bal bij Madih Doufikar. Deze kans was wel besteed aan de snelle aanvaller: 1-0. NSC nam deze achterstand serieus en drong daarna SVL iets meer terug op eigen helft. Toch bleef SVL goed in het spoor van de hoofdklasser. De bezoekers, met een aantal heel goede spelers, kwamen nog voor de rust op gelijke hoogte door Ridoual: 1-1. Na de pauze moest SVL wat meer het initiatief aan NSC laten. Onder aanvoering van een paar prima middenvelders bij NSC en ook door soms simpel balverlies en het te snel spelen van de lange bal bij SVL kwam er een voorsprong voor de Nijkerkers. Aydin zorgde voor de 1-2 voorspong. Na deze tegenvaller leek SVL het moeilijker te krijgen, maar een geweldige treffer van Aziz Stitou, hij schoot vanaf de rand van het strafschopgebied snoeihard raak, zorgde voor een gelijke stand: 2-2. Verrassend was de winnende treffer van Madih Doufiker in de laatste minuut: 3-2.

SV Lelystad - NSC 3-2 (1-1).

1-0 Doufikar, 1-1 Ridoual, 1-2 Aydin, 2-2 Stitou, 3-2 Doufikar.

Opstelling: Leibbrand, Boezerman (60e min. Kwak), Zebeda, Rijkeboer, Stitou, Samuel (60e min. Mounier), Vliedstra, Merraki, Affriye (75e min. Boezerman), Kemper (60e min. Hansen), Doufikar.

Verslag: Rob Kemper

Foto's van Patrick Goossen staan hier