Eindelijk weer eens blije gezichten na 1-4 zege op OWIOS

2 februari 2013 14:30

Rikhof, H.H.

Onbekend

OLDEBROEK – SV Lelystad heeft na de winterstop een prima start gemaakt. Het op de tweede plaats staande OWIOS, met slechts zeven tegentreffers op dat moment de minst gepasseerde verdediging, werd gedecideerd met 1-4 verslagen. Bij de rust was er al een 0-2 voorsprong. Alleen door een storing bleef het scorebord maar steeds op 0-0 staan.
Trainer Jan Boes kon tevreden zijn. “We kunnen gelukkig op dit moment met onze sterkste opstelling spelen. Het was dan ook lekker om naar een goed spelende ploeg te kijken.” In die ploeg was er plaats voor twee ‘jonkies’. Zo verving Milan Leibbrand doelman Wesdie Abdelaziz, die met een zware schouderblessure een tijdje is uitgeschakeld, en stond Aziz Stitou op de linksback positie voor de zieke Danny de Beer. Beide kunnen terugzien op een goede wedstrijd, waarbij Leibbrand een paar prima reddingen in huis had. Onder prima omstandigheden begonnen beide ploegen aan hun eerste competitiewedstrijd na de winterstop. Het is dan altijd even afwachten hoe de eerste minuten gaan verlopen. OWIOS kon in de eerste minuten twee keer gevaarlijk worden. Dick Rijkeboer schatte beide keren een lange bal niet goed in. Rijkeboer herstelde zich daarna goed en gelukkig leverde het de thuisploeg geen voordeel op. In de 12e minuut was er ineens een voorsprong voor SVL. Na een voorzet van Mustafa Kalai verdedigde OWIOS niet echt goed en kon André Kemper uiteindelijk profiteren: 0-1. Drie minuten later was het alweer 0-2. Kemper, die zich weer liet gelden, zag kans om weer een fout bij OWIOS af te straffen. Daarna liet de thuisploeg zien de tweede plek te willen verdedigen. Met name spits William van den Hul bleek een handenbinder voor de verdediging van SVL. Toch had SVL bij de rust al met een grotere voorsprong moeten gaan rusten. Bij uitvallen en snelle aanvallen werden die mogelijkheden niet goed uitgespeeld.
Na de pauze bleef SVL de betere ploeg en met goed spel werd de voorsprong al snel uitgebouwd. Na tien minuten rondde Madih Doufikar op prima wijze een goede aanval af: 0-3 en weer tien minuten later zorgde dezelfde speler voor de 0-4 voorsprong. Die laatste treffer mag ook op naam van Steffan Vliedstra worden geschreven. De ijzersterke middenvelder liet zich door vier tegenstanders tegelijk niet van de bal spelen en zijn pass daarna was op maat. Na deze ruime voorsprong kreeg Doufikar nog een geweldige kans alleen voor OWIOS-doelman Matthijs Kuiper, maar die kon redding brengen. In de slotfase liet SVL de teugels vieren en kon OWIOS, via van den Hul, voor de eretreffer zorgen: 1-4.

OWIOS-SV Lelystad 1-4 (0-2).
0-1 Kemper

0-2 Kemper

0-3 Doufikar

0-4 Doufikar.

Opstelling: Leibbrand, Boezerman (85e minuut Kwak), Rijkeboer, Zebeda, Stitou, Samuel, Vliedstra, Kalai (89e minuut Mounier), Affriye, Kemper (76e minuut Hansen), Doufikar.

Stemmen voor de speler van het jaar verkiezing voor deze wedstrijd kunnen verstuurd worden naar

Klik hier voor een artikel op deze website.