Rasechte SVL-er: Willem Pannekoek

5 mei 2013 19:00

Voor de maand mei 2013 is gekozen voor de rasechte SVL-er door de supportersvereniging en de rasechte SVL-er van de vorige maand (Willem van Heerde); Willem Pannekoek

Naam: Willem Pannekoek
Leeftijd: 66 jaar
Beroep: gepensioneerd

Op welke manier en hoelang ben jij al bij voetbalvereniging SV Lelystad’67 betrokken?
In 1973 ben ik vanuit Deventer naar Lelystad gekomen i.v.m. mijn werk op de Flevocentrale en gaan voetballen bij SVL `67.

In welk team(s) heb jij de afgelopen jaren gespeeld binnen onze vereniging en wat heb jij gedaan nadat je was gestopt met het actieve voetballen?
Ik heb gespeeld in het 1e,2e,3e,7e en het 10de elftal, waarna ik op mijn 51ste gestopt ben met spelen en tussendoor en daarna heb ik bardiensten gedraaid , scouting`s werkzaamheden verricht en tegenwoordig houd ik op maandag de kleedkamers schoon.

Ik ben trots op onze voetbalvereniging omdat:
Trots is een groot woord maar het is een fijne vereniging.

Wat vind je nog duidelijke verbeterpunten binnen de organisatie van SV Lelystad’67?
Communicatie tussen diverse gelederen, regelmatig worden er zaken gedaan waar degene die het aangaat niets van weet.

Mis je nog iets bij de voetbalvereniging?

De sfeer gaat achteruit maar dat is misschien een maatschappelijk probleem.

Waar ligt je hart, bij de jeugd of de senioren binnen de vereniging?

Bij beide.

Wat is voor jou belangrijker spelplezier, mooi voetbal of winnen?

Sfeer en spelplezier moeten voorop staan en met een goede opleiding qua techniek op de verschillende niveau`s volgt vaak automatisch het winnen, mooi voetbal is niet altijd mogelijk en noodzakelijk.

Ik kan er absoluut niet tegen als?

Als men zich bij de vereniging met zaken bemoeit waarmee men niets te maken heeft en negatief praat terwijl ze zelf niets doen.

In het clubhuis van onze vereniging drink ik het liefst een drankje met:

mijn oude voetbal- en kaartmaten.

Als ik trainer was van het 1e team van SV Lelystad’67 dan zou mijn eerste prioriteit zijn:

Sfeer in het elftal terug te brengen, het is treurig om met dit spelers materiaal bang te moeten zijn om degradatie na competitie te moeten spelen.

Hoe kunnen we de teams die op een lager niveau spelen - zowel binnen de jeugd als de senioren afdeling - beter enthousiasmeren?

Enthousiasmeren ligt ook bij de begeleiding uit eigen ervaring weet ik dat al speel je in welk elftal ook zelf wedstrijden en andere evenementen zelf kunt organiseren.

Over 5 jaar hoop ik dat de voetbalvereniging SV Lelystad’67 met zijn selectieteams zowel binnen de jeugd als de senioren:

Minimaal met het 1ste een stabiele 1ste klasser te zijn met het 2de res. Hoofd klas en de jeugd op divisie niveau`s.

Wie zou je in de maand juni willen voordragen voor de rubriek de rasechte SVL-er:

Jan van de Hengel

Wil je verder nog wat kwijt over onze voetbalvereniging?

nvt

Voetnoot:
De supportersvereniging wil hierbij Willem Pannekoek hartelijk danken voor zijn medewerking aan de rubriek “de rasechte SVL-er”.