Niets meer te winnen voor SV Lelystad na 0-1 nederlaag tegen 't Harde

1 april 2013 18:30

LELYSTAD - Ongeloof op de gezichten van alle mensen die betrokken zijn bij het wel en wee van SV Lelystad. De 0-1 nederlaag tegen 't Harde was een verrassing waarop niemand, na de uitstekende eerste helft, had gerekend. 't Harde trainer Edwin van Egteren zei na afloop ook verbaasd. "Ik had het niet gek gevonden als we bij rust met 6-0 hadden achter gestaan."

Voetbalwet nummer 1 werd weer eens bevestigd. "Als je zelf niet scoort uit vele kansen, dan doet je tegenstander dat uit de ene die er altijd komt."  Vooraf werd er nog gerekend op een kans in de tweede periode en ook de tweede plaats op de ranglijst leek nog haalbaar. Na deze nederlaag valt er niet echt meer iets te winnen of er zullen hele grote wonderen moeten gebeuren. Trainer Jan Boes was vooraf benieuwd hoe zijn ploeg de tweede wedstrijd binnen drie dagen zou oppakken. "Dat is altijd afwachten, want betaald voetballers kunnen dat niet."
Hij zag SVL vanaf de eerste minuut richting doel van de bezoekers trekken. Dus dat zat wel goed. Er kwamen kansen voor Madih Doufikar en André Kemper, maar een snelle voorsprong bleef achterwege. Naarmate de eerste helft vorderde nam 't Harde-doelman Nick Grootkarzijn een steeds prominentere rol in. Zo redde hij katachtig bij inzetten van Kevin Hansen en Mustapha Kalai. In de 25e minuut leek hij gepasseerd, maar een inzet van Kemper kon nog uit het doel worden gehaald. De bal leek de lijn gepasseerd, maar scheidsrechter van Dijk reageerde niet. Aanval na aanval rolde op het doel van de bezoekers af, maar bij de rust bleef de stand gewoon 0-0. Na de rust een heel ander SVL. Vergeten was het combinatiespel en als een kip zonder kop werd het een waar rommelzooitje. Geloop met de bal, akties die je echt niet moet maken en losse flodders richting doel. De verdediging van 't Harde kreeg het eigenlijk niet moeilijk meer en als het dan een keer gevaarlijk leek te worden, dan was daar steeds die uitstekende doelman. De ene kans voor de bezoekers kwam in de 66e minuut. De verdediging van SVL kreeg spits Kevin van Renselaar niet van de bal en hij kon de bal in de verste hoek laten rollen: 0-1. Daarna miste SVL gewoon de overtuiging om de wedstrijd.nog naar zich toe te trekken. Boes kon niet anders dan teleurgesteld kijken naar een opstootje langs de lijn.

SV Leystad - 't Harde 0-1 (0-0).

Opstelling: Abdelaziz, Boezerman, Zebeda, Rijkeboer, Stitou, Vlietstra (70e minuut Ikariden), Mohamed, Kalai (86e minuut Kwak), Hansen, Kemper, Doufikar.