Rasechte SVL-er: Ab Riezebos

1 maart 2013 17:15

Voor de maand maart 2013 is door de supportersvereniging van sv Lelystad'67 en de rasechte SVL-er van de vorige maand (Wouter de Vries) gekozen tot rasechte-SVL-er; Ab Riezebos

Naam: Ab Riezebos

Leeftijd: 67 jaar

Beroep: Gepensioneerd

Op welke manier en hoelang ben jij al bij voetbalvereniging SV Lelystad’67 betrokken?
Vanaf 1970, eerst als voetballer (tevens jeugdtrainer op woensdagmiddag) daarna leider van het eerste elftal, vervolgens penningmeester van de supportersclub en nu schoonmaker van de kleedkamers op maandag en vrijdag met oud eerste elftal spelers en lid van de Technische Commissie.

In welk team(s) heb jij de afgelopen jaren gespeeld binnen onze vereniging en wat heb jij gedaan nadat je was gestopt met het actieve voetballen?
Het eerste elftal diverse kampioenschappen meegemaakt.
Nadat ik de tweede keer mijn been brak ben ik gestopt.

Ik ben trots op onze voetbalvereniging omdat:
Het een gezellig vereniging is en ons kent ons.

Wat vind je nog duidelijke verbeterpunten binnen de organisatie van SV Lelystad’67?
Communicatie moet verbeteren en meer respect voor elkaar.

Mis je nog iets bij de voetbalvereniging?
Nog meer binding van de jeugd met de senioren en van de senioren naar de jeugd.

Waar ligt je hart, bij de jeugd of de senioren binnen de vereniging?
Zowel bij de jeugd als de senioren.

Wat is voor jou belangrijker spelplezier, mooi voetbal of winnen?
Eerst spelplezier terug, dan komt winnen vanzelf.

Ik kan absoluut niet tegen?
Onrechtvaardigheid.

In het clubhuis van onze vereniging drink ik het liefst een drankje met:
De oude garde.

Als ik trainer was van het 1e team van SV Lelystad’67 dan zou mijn eerste prioriteit zijn:
- spelplezier terugbrengen;
- herkenbaar voetballen waar SV Lelystad’67 bekend om staat;
- goed technisch voetbal.

Hoe kunnen we de teams die op een lager niveau spelen - zowel binnen de jeugd als de senioren afdeling - beter enthousiasmeren?
De organisatie verbeteren daardoor ontstaat er meer binding binnen de club.

Over 5 jaar hoop ik dat de voetbalvereniging SV Lelystad’67 met zijn selectieteams zowel binnen de jeugd als de senioren:

Op een goed nivo spelen en hoop ik tevens dat het eerste team een goede1e klasse zal zijn.

Wie zou je in de maand april willen voordragen voor de rubriek de rasechte SVL-er:
Wim van Heerde

Wil je verder nog wat kwijt over onze voetbalvereniging?
Dat wij weer financieel gezond mogen worden.

Voetnoot:
De supportersvereniging wil hierbij Ab Riezebos hartelijk danken voor zijn medewerking aan de rubriek “de rasechte SVL-er”.