In memoriam 2013: Roel ten Hove

27 februari 2013 21:00

Toch nog onverwacht werden we hedenavond opgeschrikt door het overlijden van Roel ten Hove, slechts 62 jaar oud.
Bestuur en leden wensen zijn naaste familie en vrienden veel sterkte met dit te vroege verlies.

Lees verder voor de in memoriaal.

In Memoriam: Roel ten Hove

Gisteren heeft ons het droevige nieuws bereikt dat Roel ten Hove woensdag

27 februari op 62 jarige leeftijd is overleden.

Roel was een aktieve voetballer bij de zondagvereniging KHC in Kampen.

Nadat hij in de jaren zeventig was verhuisd naar Lelystad werd hij al vrij snel lid van de voetbalvereniging SV Lelystad'67. De laatste jaren van zijn voetbalperiode speelde hij in het veteranenteam bij onze vereniging, Roel was een echte sportliefhebber en in hart en nieren een echte SVL-er en Feyenoorder.

Hij was de laatste jaren nog regelmatig aanwezig bij thuiswedstrijden van zowel het 1e elftal als bij diverse jeugdwedstrijden, hij kon als echte voetballiefhebber hier nog ontzettend van genieten en liet duidelijk zijn mening horen over het vertoonde spel, dit paste ook bij Roel, hij was kritisch maar zeker op een positieve manier.

Hij was jaren betrokken bij het ophalen van oud papier voor de vereniging samen met o.a. Willem Prins, Piet Stoel en Han Nouwen, daarnaast was hij als financieel man ook regelmatig kascommissielid.

Het was ook een man met humor, ik kan mij herinneren dat hij met Boerenbach senior vaak ontzettend veel plezier had zeker op de manier hoe hij Roel op een gepast manier tegengas gaf. Een Amsterdammer en een echte Kampenaar, ze voelde elkaar goed aan.

Hij was zaterdagmiddagen tijdens de middaguren aan de bar te vinden samen met zijn kaartvrienden, onder het genot van een glas bier. Het was zeker een gezelligheidsmens met een " rood-wit"  hart.

Vanwege zijn gezondheid was hij de laatste tijd steeds minder aanwezig bij wedstrijden en bij zijn kaartvrienden op het Sportpark "Langezand".

Wij zullen Roel herinneren als een aimable persoon, waar wij als leden van de voetbalvereniging SV lelystad'67 met goede herinnering aan terug zullen denken.

Wij wensen Jannie, zijn dochters en kleinkinderen heel veel sterkte toe met het verlies van Roel!

Namens het bestuur van SV Lelystad'67 en de Supportersvereniging,

Jan Proem