SV Lelystad verliest oefenwedstrijd met 2-1 van BAS uit Biddinghuizen

27 januari 2013 12:45

DRONTEN – Op het sneeuwvrije en prima bespeelbare kunstgrasveld van ASV Dronten, onze concurrent in de competitie, kon SV Lelystad onder winterse omstandigheden om 17.00 uur een wedstrijd spelen tegen het in de derde klasse uitkomende BAS. Aan het eind was er een 2-1 zege voor onze tegenstander en dat was gezien het spelbeeld in de eerste helft eigenlijk een verrassing, zeg maar tegenvaller. SVL speelde namelijk heel lang prima voetbal.

Veelvuldig balbezit en goede combinaties leverde een stevig overwicht op. Alleen de bal moet wel tussen de palen en langs de doelman. Dat lukte gewoon te weinig. Alleen een doelpunt van Madih Doufikar, na een snelle aanval over diverse schijven, viel te noteren. Ook in de begin van de tweede helft hield SVL het overwicht, maar na een uur daalde het niveau. Toen in de slotfase SVL nog verder moest met tien man, nadat Steffan Vlietstra met een knieblessure moest uitvallen, sloeg BAS met een strafschop  en een snelle counter toe.

Spelers die in aktie kwamen waren:

Abdelaziz, Kwak, Zebeda, Boezerman, Stitou, Vlietstra, Samuel, Kalai, Affriye, Kemper, Doufikar. In de tweede helft kwamen Rijkeboer, Hansen en Merraki nog in de ploeg.