SV LELYSTAD WINT ONDER SIBERISCHE OMSTANDIGHEDEN VAN V.V.HIERDEN

20 januari 2013 10:00

Ermelo - Op het kunstgras van EFC'58 heeft SV Lelystad 1 de eerste oefenzege in 2013 behaalt op eerste klasser VV Hierden 1. Terwijl de elfstedenkoort met de minuut toeneemt, werd het 1 - 3 voor de ploeg uit Lelystad.

Even enige uitleg over deze wedstrijd. Bij de Ermelose 4e klasser EFC'58 was het kunstgrasveld door vrijwilligers sneeuwvrij gemaakt en daardoor bespeelbaar voor wedstrijden. Zo was het mogelijk voor zaterdag eerste klasser v.v. Hierden uit Harderwijk en SV Lelystad om daar te spelen. Alleen een begintijd van 16.45 uur, een temperatuur van -4 graden op de thermometer en een gevoelstemperatuur van -16 graden  was niet aanlokkelijk voor veel supporters.

Beide ploegen maakten er ondanks deze omstandigheden wel een aardige wedstrijd van en v.v. Hierden was in de eerste helft duidelijk de betere ploeg. SVL werd in de verdediging gedrongen en kwam nauwelijks aan goede aanvallen toe. De ruststand bleef 0-0, omdat doelman Wesdie Abdelaziz een strafschop wist te stoppen.

In de tweede helft begon SVL pas na een snelle 1-0 achterstand beter te spelen en was direct ook veel beter dan de eerste klasser. Via treffers van Mustafa Kalai, Giovanni Boezerman en Danny de Beer werd uiteindelijk een 1-3 overwinning behaald.

Spelers die in aktie kwamen waren:

Abdelaziz, Boezerman, Zebeda, Vlietstra, de Beer, Rijkeboer, Merraki, Samuel, Afriye, Hansen, Richarts, Kemper, Kalai, Hammouchi

Tekst: Rob Kemper