Nieuwjaarsreceptie: Een gezond 2013 voor SV Lelystad '67 / Gift supportersvereniging

5 januari 2013 21:00

Tijdens de goed bezochte nieuwjaarsreceptie, heeft interim voorzitter Jef Rijsdijk in zijn toespraak laten weten, dat de verenging op de goede weg is om weer een financieel en sportief gezonde vereniging te worden. De voorzitter dankte nogmaals de leden voor het vertrouwen dat het interim bestuur kreeg van de leden tijdens de bijzonder algemene ledenvergadering. Kort werd er teruggekeken op het jaar 2012 en blikte Jef Rijsdijk voorzichtig vooruit naar de toekomst, waarbij hij liet weten dat SV Lelystad ’67 nog steeds een vereniging met ambities is. De supportersvereniging had nog een aangename verrassing. Daarna kon er getoost worden op een gezond 2013 voor SV Lelystad ‘67….

2012 was een roerig jaar voor SV Lelystad ’67. De sporen die de fraude van de voormalige penningmeester achter liet waren diep. Het financieel sterke SV Lelystad ’67, moest in eens de boekriem zeer strak aantrekken. Het huidige interim bestuur heeft moeilijke (soms impopulaire) beslissingen moeten nemen. Alles met het doel dat de 80 teams en ruim 1300 leden door konden blijven doen met wat hun lief is, voetballen. Er moest op alle niveaus begonnen worden met bezuinigen om SV lelystad '67 door dit diepe dal te trekken.

Jef Rijsdijk spreekt de aanwezige leden toe.

Warm hart:

Op zo’n moment merk je als bestuur hoe de leden SV Lelystad een warm hart toedragen. Zo zagen mensen af van hun vrijwilligers bijdrage en trainers leverde een deel van hun vergoedingen in. Een geweldig gebaar. Een net zo groot gebaar kwam er van het vlaggenschip van SV Lelystad. Het hele eerste elftal liet eind november weten een deel van hun vergoedingen in te willen leveren en zo de vereniging financieel te ondersteunen. Een speciale woord van dank aan het eerste elftal was er dan ook in de toespraak van Jef Rijsdijk.

Schouder aan schouder:

In moeilijke tijden leer je, je vrienden kennen is een bekend spreekwoord. In het afgelopen jaar is gebleken dat de vereniging vele vrienden kent. Er hebben zich al menig lid of ouders van leden gemeld om hand en span diensten voor de vereniging te doen. Dat doet het bestuur goed, aldus Jef Rijsdijk. Maar we zijn er nog niet. We hebben iedereen nodig om SV Lelystad ’67 een vereniging te laten blijven waar we met z’n allen trots op kunnen zijn. Jef Rijsdijk riep daarom nogmaals iedereen op om met z’n allen de schouders er onder te zetten.

Ambities:

Jef Rijsdijk benadrukte nogmaals dat SV Lelystad ’67 zeker ambitieus blijft. Doelstelling is op korte termijn een stabiele eerste klasse te worden en daarnaast blijven dromen om hoger te kunnen kijken. Om dat te realiseren zal er meer geïnverteerd moeten worden in de jeugd, zodat alle afdelingen op het hoogste niveau kunnen blijven spelen. In 2012 werd daarin al een grote stap gezet. Alle jeugd afdeling van SV Lelystad ’67 spelen daar waar mogelijk nu divisie voetbal. De E en F afdeling spelen stabiel in de hoofdklasse.  Het 2e elftal speelt reserve hoofdklasse. Allen tekenen dat de (jeugd)opleiding van SV Lelystad op de goede weg is. De samenwerking met PEC Zwolle moet daar zeker ook aan bij gaan dragen, aldus Rijsdijk.

Respect:
In zijn toespraak stond Rijsdijk ook stil bij de gebertenissen van begin december waarbij een vrijwilliger van Buitenboys door geweld op het veld om het leven kwam. Rijsdijk benadrukte dat we met z'n alle met respect met elkaar moeten omgaan. In december is er een druk bezochte bijeenkomst geweest voor leiders, scheidsrechters en trainers. Doel was om samen te kijken waar de vereniging nog meer kan doen in handhaven van onze normen en waarden. In 2013 zullen we meer van dit soort thema avonden organiseren, aldus Rijsdijk.

Supportersvereniging:

Voor aanvang van de nieuwjaarsreceptie hield de supporters vereniging een klaverjastoernooi. Een grote groep leden streden om de prijzen welke beschikbaar werden gesteld door C1000 aan de Jol, Slijterij van Yperen en AH aan de Voorhof.  Het werd een gezellige middag. De supporters vereniging is voornemens dit soort middagen vaker terug te laten komen.

Voor de vereniging had de supportersvereniging nog een verrassing. Na de toespraak van Jef Rijsdijk, nam de voorzitter van de supportersvereniging de microfoon over om een cheque van € 500,00 over te dragen. Deze € 500,00 moet de vereniging helpen in het opfrissen van de sanitairgroep in het kantine gebouw.  Het bestuur is dan ook zeer blij met deze steun van de supportersvereniging.

Na de toespraak van de voorzitter, ging de bar open en was er tijd voor menig omhelsingen en knuffels.

2013 is begonnen!!!!