Rasechte SVL-er: Leo Schouten

2 december 2012 19:15

Uitgenodigd door de supportersvereniging is Leo Schouten de rasechte SVL-er voor de maand december 2012

Naam: Leo Schouten

Leeftijd:

69 jaar

Beroep:

Organisator van Examens en evenementen sinds 4 jaar in de AOW

Op welke manier en hoelang ben jij al bij voetbalvereniging SV Lelystad’67 betrokken?

Sinds 1971 uit Amsterdam in Lelystad komen wonen; in de eerste jaren supporter van de zondagafdeling van SV Lelystad’67. Daarna toen mijn zoon ging voetballen en ik de ”oosterse” mentaliteit begreep en de zondag en zaterdag afdeling uit elkaar zijn gegaan heb ik voor de zaterdag afdeling gekozen

In welk team(s) heb jij de afgelopen jaren gespeeld binnen onze vereniging?.

Nooit bij SV Lelystad’67 gespeeld. Het contract was voor mijn niveau te laag ( 2 leverworsten na een overwinning). In 1976 leider geworden bij mijn zoon Erik; daarna de volgende functies; wedstrijdsecretaris D pupillen,C junioren, B junioren, secretaris Hoofdbestuur, Leden administrateur, en verschillende andere werkzaamheden betreft programmering teams, wedstrijden indelen, veld en kleedkamer en tot heden coördinator scheidsrechters.

Ik ben trots op onze voetbalvereniging omdat:

je met een relatief klein aantal medewerkers een vereniging van 1250 leden kan laten functioneren.

Wat vind je nog duidelijke verbeterpunten binnen de organisatie van SV Lelystad’67?

Op allerlei vlak heb je meer medewerkers nodig; dat gaat van de terreincommissie, kantine en schoonmaak personeel, scheidsrechters en coördinatoren etc.

Mis je nog iets bij de voetbalvereniging?

Saamhorigheid.

Waar ligt je hart, bij de jeugd of de senioren binnen de vereniging?

Beiden.

Wat  is voor jou belangrijker spelplezier, mooi voetbal of winnen?

Winnen met mooi voetbal.

Ik kan er absoluut niet tegen als?

Er gekonkeld wordt achter je rug en iemand zijn gelijk wil krijgen via het hoofdbestuur.

In het clubhuis van onze vereniging drink ik het liefst een drankje met:

een ieder die zich aansluit bij de “ harde kern ”.

Als ik trainer was van het 1e team van Sv Lelystad’67 dan zou mijn eerste prioriteit zijn:

(niet ingevuld)

Hoe kunnen we de teams die op een lager niveau spelen - zowel binnen de jeugd als de senioren afdeling - beter enthousiasmeren?

Door aandacht aan hun te schenken, meer faciliteiten aan te bieden

Over 5 jaar hoop ik dat de voetbalvereniging SV Lelystad’67 met zijn selectieteams zowel binnen de jeugd als de senioren:

In de Landelijke divisies blijven spelen, zodat het niveau en weerstand hoger wordt.

Wie zou je in de maand januari willen voordragen voor de rubriek de rasechte SVL-er:

Burak Yargan, hij is momenteel trainer van het 2e team van sv Lelystad’67 (die het verrassend goed doet in deze competitie).

Wil je verder nog wat kwijt over onze voetbalvereniging?

(niet ingevuld)

Hierbij willen we je tevens uitnodigen om een voorspelling te doen van de competitiewedstrijd van het 1e team van onze vereniging tegen Zwart Wit’63 op zaterdag 8 december 2012

1 = winst thuisploeg

2 = winst uitploeg

3 = gelijkspel

Wedstrijd programma 8 december

SV Lelystad’67

Zwart Wit’63

DFS Opheusden

ESA Arnhem

Asv Dronten

Vios Vaassen

VSCO’61

Veensch Boys

Elburg SC

t Harde

FC Horst

Unicum

OWIOS

Excelsior Zetten

Voetnoot:

De supportersvereniging wil hierbij Leo Schouten hartelijk danken voor haar medewerking aan de rubriek  “de rasechte SVL-er”.