Nieuwsbericht van het bestuur

22 mei 2023 23:00

Beste leden en vrijwilligers,
We willen jullie graag op de hoogte brengen van de recente ontwikkelingen binnen onze vereniging. Het lijkt soms alsof er niet veel gebeurt, maar op de achtergrond zijn we elke dag druk bezig om onze doelstellingen te verfijnen en te realiseren.

Nieuw jeugdplan 2023-2027

Het nieuwe jeugdplan van SV Lelystad ‘67 is ontwikkeld met als doel om de jeugdafdeling van de club verder te ontwikkelen en te verbeteren. Het plan richt zich op de komende vier jaar en legt de nadruk op zowel prestatiegericht als recreatief voetbal, met als belangrijkste focus het opleiden van de jeugd.

Missie:

De missie van SV Lelystad ‘67 is om een sociaal en maatschappelijk betrokken voetbalclub te zijn, waarbij de jeugd centraal staat. De club streeft ernaar om een veilige en positieve omgeving te bieden waarin kinderen en jongeren zich kunnen ontwikkelen, zowel op voetbalgebied als op persoonlijk vlak.

Visie:

De visie van het jeugdplan is om elke jeugdspeler de kans te geven om zijn of haar volledige potentieel te bereiken, ongeacht het niveau waarop ze spelen. SV Lelystad ‘67 streeft ernaar om spelers technisch, tactisch, fysiek en mentaal op te leiden, met een sterke nadruk op respect, discipline en teamgeest. De club hecht waarde aan een positieve sportcultuur waarin plezier in het spel en persoonlijke ontwikkeling centraal staan.

De kernwaarden van het jeugdplan van SV Lelystad ‘67 zijn:

Ontwikkeling: De club streeft ernaar om elke jeugdspeler de mogelijkheid te bieden zich op alle aspecten van het spel te ontwikkelen. Er is aandacht voor technische vaardigheden, tactisch inzicht, fysieke fitheid en mentale weerbaarheid.

Respect: Respect voor elkaar, de tegenstander, scheidsrechters en andere betrokkenen staat hoog in het vaandel. SV Lelystad ‘67 wil een positieve sportcultuur creëren waarin respect en fair play centraal staan.

Samenwerking: Het jeugdplan moedigt samenwerking aan, zowel binnen de teams als met andere betrokkenen, zoals trainers, ouders en vrijwilligers. Samenwerking is essentieel om successen te behalen en een positieve voetbalomgeving te creëren.

Betrokkenheid: SV Lelystad ‘67 wil een betrokken en maatschappelijk verantwoorde voetbalclub zijn. De club moedigt spelers aan om zich naast het voetbal ook maatschappelijk in te zetten en wil een rolmodel zijn voor de jeugd in de omgeving.

De komende vier jaar zal SV Lelystad ‘67 zich richten op het implementeren van dit jeugdplan en het continu verbeteren van de jeugdopleiding. Door de nadruk te leggen op zowel prestatiegericht als recreatief voetbal, wil de club een breed scala aan jeugdspelers aantrekken en hen de mogelijkheid bieden om zich op hun eigen niveau te ontwikkelen.

Het jeugdplan staat vanaf nu ook online!

Vrijwilligersbeleid

Vanzelfsprekend wilt u dat de vereniging waar u zelf voetbalt, of waar uw zoon of dochter speelt, u alle faciliteiten biedt om dat met zoveel mogelijk plezier te doen. Het in goede banen leiden van een vereniging als SV Lelystad ‘67 is, zoals u zich kunt voorstellen, veel werk. Het besturen, organiseren, onderhouden, leiden en begeleiden kost enorm veel personele kracht.

Al dit werk wordt vrijwel uitsluitend door vrijwilligers gedaan. Dit doen de leden zelf, maar ook de ouders van sommige leden steken de handen uit de mouwen. Samen met het bestuur zorgen de vrijwilligers ervoor dat de vereniging goed kan blijven functioneren. Maar het aantal vrijwilligers is schaars op dit moment.

Daarom hebben wij als bestuur besloten dat met ingang van seizoen 2023-2024 er een verplichting per team komt om een bijdrage te leveren aan onze mooie club. Er zal een schema opgesteld worden waarbij per team een tweetal personen gevraagd wordt om bijvoorbeeld bardienst te draaien. Op deze manier hopen wij een groot deel van de bezetting te ondervangen.

Er was een mogelijkheid om boven op de contributie een vrijwilligersbijdrage te vragen, maar we gaan uit van de intrinsieke motivatie bij de leden om te helpen en zien hier voorlopig vanaf.