Nieuwbrief van de bestuurstafel

4 maart 2023 22:00

Beste leden en vrijwilligers,

SV Lelystad’67 is druk bezig met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen en alle lopende zaken in het huidige seizoen. Hoewel het nieuwe seizoen nog ver voor ons ligt, hebben we het eerste positieve bericht binnen wat wij graag met jullie willen delen.

Seizoen 2023-2024

Vanwege het uit de competitie halen van ons 1e elftal was de angst dat dit zou betekenen dat wij voor het seizoen 2023-2024 helemaal onderaan zouden moeten starten. Er wordt zelfs gesproken over een 6e klasse.  Vandaag hebben we het heugelijke nieuws ontvangen dat het terug trekken van een team uit de competitie wordt gezien als degradatie. We zullen met ons 1e elftal dan ook volgend seizoen uitkomen in de 4e klasse KNVB. Goed nieuws voor onze leden, vrijwilligers en sponsoren. De weg naar boven kan op deze manier weer worden ingezet!

Wat betreft invulling technische staf hebben wij helaas nog niet de juiste kandidaat mogen vinden, maar er staan nog gesprekken gepland en wellicht dat bovenstaand nieuws mensen toch beweegt zich bij de club te melden.

Vrijwilligers

Zonder vrijwilligers, geen club! Dit is de boodschap die wij willen meegeven aan onze leden. Ieder lid heeft bij aanmelding aangegeven vrijwilligerswerk te willen doen, maar zodra de mensen aangesproken worden hierop is er helaas geen tijd, mogelijkheid of andere reden. Deze club bestaat al jaren door en met haar vrijwilligers. Indien de situatie zo nijpend wordt zal het bestuur overwegen andere stappen te nemen. U kunt hierbij denken aan sluiten van de kantine op zaterdagen. Dit is toch niet de situatie die we willen?

De veel gehoorde reactie is, maar ik wil niet elke zaterdag, 5uur, achter de bar staan. Dat begrijpen wij. Maar de oplossing ligt zo dichtbij. Des te meer handjes, des te beter de verdeling gemaakt kan worden qua tijdsspanne. Dus SVL-ers, luister nog eens goed naar dat rood-witte hart, en meld je aan.

Werkzaamheden

Aankomende zomer start de gemeente Lelystad met onderhoud aan de Houtribdreef. De verwachting is nu dat er vanaf half juni tot en met half augustus aan de weg gewerkt zal worden. De Houtribdreef blijft toegankelijk, de weg zal worden afgesloten in fases, waarbij verkeer in beide richtingen waarschijnlijk mogelijk is. De gemeente wil laten weten dat bezoekers van het sportpark tegen die tijd wat vertraging op zouden kunnen lopen door het verkeer.

Actie

Na jaren van trouwe dienst, hebben we met de mensen van de afdeling marketing en communicatie besloten dat het tijd wordt voor een frisse wind! Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een nieuwe website. Ondertussen is het idee ook ontstaan om een slogan te zoeken voor onze mooie club. En hiervoor hebben we ook een leuke actie bedacht! De winnaar van deze slogan actie krijgt twee eretribune kaarten voor de laatste thuiswedstrijd van PEC Zwolle tegen Roda JC op 12 mei 2023, inclusief eten en drinken en parkeren op VIP plek. Deze kaarten zijn ter beschikking gesteld door MAC3 PARK.

Dus verzin de ideale slogan voor SV Lelystad’67 en maak kans op deze waanzinnige prijs! Wat tips voor de ideale slogan:

-Houd het simpel, maar niet te

-Ideale lengte: 4 woorden

-Ideale woordkeus: vele wegen leiden naar Rome

-Woordspelingen alleen zijn niet voldoende

Bestuursleden en niet-leden zijn uitgesloten van deelname. De inzendingen dienen uiterlijk 15 maart 2023 in ons bezit te zijn. De uitslag zal 31 maart 2023 worden gecommuniceerd.

Stuur jouw inzending naar: [email protected]

We wensen jullie allemaal weer mooie dagen en veel sportplezier!

Bestuur SV Lelystad’67