Nieuws van de bestuurstafel

21 januari 2023 19:15

Beste leden en vrijwilligers,

We willen jullie graag op de hoogte brengen van de recente ontwikkelingen binnen onze vereniging. Het lijkt soms alsof er niet veel gebeurt maar op de achtergrond zijn we elke dag druk bezig om onze doelstellingen te verfijnen en te realiseren.

Nieuw bestuurslid

Ten eerste willen we welkom heten als nieuw bestuurslid, Danielle Terhorst. Zij zal zich bezighouden met de voetbaltechnische zaken waaronder trainers, TC leden en ook zal zij ons helpen om onze voetbal visie te verbeteren en te bewaken. Met de komst van Daniëlle is de gewenste invulling van het bestuur bijna een feit. De positie van de secretaris laat nog even op zich wachten maar ook hierin hopen we op korte termijn in gesprek te gaan met potentiële kandidaten. Mocht u nog iemand weten, geef dat dan zo snel mogelijk aan ons door!

Taakverdeling bestuursleden

Zoals al aangegeven in de Nieuwjaarsspeech is het van groot belang dat we als club zijnde de structuur goed hebben staan. Hieronder vindt u de huidige taakverdeling van het bestuur. Vanaf nu kunt u dus naar de juiste persoon toe stappen bij eventuele vragen. De commissies welke onder de bestuursleden hangen, zullen in een later stadium worden geoptimaliseerd. Hiervoor zijn eerst nog een aantal gesprekken nodig.

Hoofdbestuur_SVL.png

1e elftal en BVO (betaald voetbal organisatie)

Daarnaast zijn we momenteel in oriënterende fase met een aantal potentiële kandidaat trainers voor ons 1e elftal. We hopen snel meer informatie te kunnen delen over de uiteindelijke beoogde trainer en zijn/haar enthousiaste verwachtingen over de toekomst van ons 1e elftal.
We zullen ook de gesprekken met een BVO weer oppakken over mogelijke samenwerkingen om onder andere ons jeugdplan te verbeteren. We hopen dat deze samenwerking ons in staat zal stellen om onze (jeugd)leden en ook vrijwilligers nog beter te ondersteunen en te begeleiden. De exacte invulling hiervan hopen we in de loop van de tijd bekend gaan maken.

Vrijwilligersbeleid

Vanzelfsprekend wilt u dat de vereniging waar u zelf voetbalt, of waar uw zoon of dochter speelt, u alle faciliteiten geeft om dat met zoveel mogelijk plezier te doen. Het in goede banen leiden van een vereniging als SV Lelystad’67 is, zoals u kunt indenken, veel werk. Het besturen, organiseren, onderhouden, leiden en begeleiden kost enorm veel personele kracht. Al dit werk wordt vrijwel uitsluitend door vrijwilligers gedaan. Dit doen de leden zelf, maar ook de ouders van sommige leden steken de handen uit de mouwen. Samen met het bestuur
zorgen de vrijwilligers ervoor dat de vereniging goed kan blijven functioneren. Het is daarom ook onacceptabel dat personen het nodig vinden om deze vrijwilligers onheus te bejegenen. Wij zullen (verbaal) geweld ook niet tolereren jegens onze vrijwilligers.
Tot slot willen we graag benadrukken dat het werven van nieuwe leden en vrijwilligers van groot belang is voor de toekomst van onze vereniging. We rekenen op jullie hulp, als ambassadeurs van deze club, om ons te helpen nieuwe leden en vrijwilligers te werven.

Bedankt voor jullie steun en we zien jullie graag langs de velden!

Met vriendelijke groet,
Het bestuur van SV Lelystad '67