Sportpark Langezand loopt vol voor schoolvoetbalevent 2022

19 april 2022 11:45

Vorige week (van maandag 11 t/m donderdag 14 april) hebben ruim 600 basisschoolleerlingen uit voornamelijk groep 8 deelgenomen aan het schoolvoetbalevent 2022. Met trots werden de kleuren van meer dan 30 scholen verdedigd. Op een zonovergoten sportpark Langezand werd er in de volgende categorieën gespeeld: jongens recreatief, jongens prestatie, meiden en jongens/meiden gemengd.

In de 1e ronde werden de poulewedstrijden gespeeld, waarna in de 2e ronde elk team op zijn niveau speelde. Gezien de uitslagen een juiste opzet. Tussen de wedstrijden door konden de spelers zich vermaken op het panna veld of konden ze zich laten meten hoe hard ze konden schieten. Van deze activiteiten werd ook gretig gebruik gemaakt door de vele aanwezige broertjes en/of zusjes.

IMG_8659.JPG

Het hele event kenmerkte zich door de vele blije gezichten en de positieve sfeer. Dit bleek ook weer tijdens de finalewedstrijden waar de spelers en speelsters onder de klanken van de Champions League tune het veld betraden. Daarna werden ze allemaal netjes voorgesteld aan het in groten getale aanwezige publiek door, de speciaal voor deze finalewedstrijden ingevlogen omroeper,  Wout.

Na afloop van de finalewedstrijden was de prijsuitreiking op het hoofdveld. De nummers 1 t/m 3 van elke categorie kregen een beker uitgereikt. Daarnaast kregen alle deelnemers een medaille.
winnaars.jpg

In 2023 wordt het schoolvoetbalevent gehouden van maandag 3 t/m donderdag 6 april.

Namens de organisatie nog een bedankje aan JOGG voor het regelen van de flesjes water via AH Voorhof en de appels van de Lelystadse boer.

Namens de organisatie,

Arjan Riezebos