Stil

18 oktober 2020 12:00

En dan is het zaterdag 17-10-2020, eerder deze week zijn de competities stilgelegd. Mogen spelers boven de 18 ook niet meer trainen. Ja, in kleine groepjes van 4, maar dat geeft nou niet echt een voetbalgevoel. Het Covid-19 virus houdt wederom het amateurvoetbal in zijn greep.

Het was de afgelopen weken al vreemd dat er geen publiek bij de wedstrijden mocht zijn, maar nu zal het helemaal stil zijn op sportpark Langezand.

Stil, gelukkig niet. De jeugd tot 18 jaar mag wel trainen en onderling tegen elkaar voetballen. Dus zo speelde de JO 12-1 een wedstrijd tegen de JO-13-3, was bijvoorbeeld de JO 9-3 gewoon lekker aan het trainen. Ook de keeper van ons vlaggenschip was lekker voor zichzelf aan het trainen en een viertal vrijwilligers hebben, geheel volgens protocol en gewapend met bezems, bladblazers, bladharken en een sneeuwschuiver, het horecapleintje ontdaan van de vele bladeren en eikeltjes , die weer volop van de bomen waren gevallen. Bijna 20 kruiwagens vol zijn afgevoerd.

En er is zowaar ook nog voetbalnieuws in deze rare periode. Vrijdag is er is geloot voor de 3e ronde van de districtsbeker Oost en daar is voor ons 1e team een uitwedstrijd tegen KCVO uitgekomen. De voorlopige speeldatum is 14/15 november (uiteraard in afwachting van start voetbal).

KCVO komt uit Vaassen en is de huidige koploper van de 3e klasse B.

Voorlopig is het allemaal nog niet zover, we moeten eerst door deze periode heen zien te komen en hopen dat de maatregelen niet nog langer dan deze 4 weken gaan duren.