SVL MO13-1 Maakt een voortreffelijke start in het seizoen 2020/2021

28 september 2020 11:00

Binnen de vrouwenafdeling van SVL is de afgelopen seizoenen veel gebeurd.
Vanaf de MO11 t/m de Vrouwen 1 zijn ze allemaal weer gestart aan het nieuwe seizoen.

Zo ook de MO13-1… Afgelopen jaren zijn deze meiden samen gestart met elkaar in de MO11 waar ze in hun eerste najaars competitie gelijk Kampioen werden van de 2e klasse. Hierdoor groeide ze door naar de 1e klasse wat een iets zwaarder seizoenshelft werd. Samen bleven ze strijden en doortrainen onder leiding van de toenmalige trainsters.

Inmiddels zijn de meiden in de selectie breedte aardig gegroeid en zijn ze de afgelopen periode zeer goed uit de startblokken gestart.

Onder leiding van hun nieuwe trainster Joshlyn Post (speelster van de vrouwen 1 bij SVL) Zijn ze op 29 augustus 2020 gestart aan het beker toernooi.

De eerste wedstrijd tegen Swift ‘64 werd thuis ruim gewonnen met 12-0. Een geweldige start wat in de volgende 2 wedstrijden van de beker ook resulteerde in winst partijen. resp. 1-3 bij en tegen ESC en 4-5 uit bij ASV Dronten.   Met 9 punten uit 3 wedstrijden dus zeer ruim als nummer 1 in de Beker poule.

De winning streak wordt door de meiden van de MO13-1 direct doorgepakt in de competitie.

Op 19 september speelde ze een pracht wedstrijd uit bij Nunspeet waarin veel gebeurde. Vele “faire” duels werden uitgevochten op het veld met af en toe een blessure. Dit alles mocht de meiden niet weerhouden om met een 0-3 winst in de pocket naar Lelystad huiswaarts te gaan.

De eerste 3 punten zaten zoals ze zeggen in de tas.

Op Zaterdag 26 september waren de meiden eindelijk weer eens op ons eigen sportpark te bewonderen. Tegenstander was wederom Swift ‘64 en de meiden waren gewaarschuwd dat Swift ‘64 natuurlijk niet weer net als in de beker met een grote nederlaag huiswaarts wilde gaan.

De dames van SVL ‘67 hebben samen wederom laten zien dat ze een serieuze kandidaat zijn voor het kampioenschap. Swift ‘64 werd met 10-1 wederom naar Swifterbant gestuurd.

Voor de wedstrijd werd er zoals het hoort een teamfoto gemaakt om o.a. hun sponsor “Warmteservice” te bedanken.

Wij gaan de dames dit seizoen scherp in de gaten houden en volgen ze in hun jacht op het kampioenschap.

Enorm veel succes dames namens heel SV Lelystad ‘67