Rossi Dati heeft weer honger naar de bal

9 juli 2020 12:30

Ons eerste elftal kan komend seizoen ook beschikken over Rossi Dati. Rossi woont al jaren in Lelystad, maar werd geboren in Angola en heeft daarna ook nog in Congo RDC gewoond. Zijn voetbalcarrière is hij jaren geleden gestart bij SV Lelystad in de D-tjes. Zo kreeg hij de kans om mee te doen aan het Lesley Boerebach toernooi en daar werd hij uitgeroepen tot beste amateurspeler. Vervolgens stapte Rossi over naar PEC Zwolle, waar hij in de C, B en A lichtingen speelde. Hierna heeft hij nog gevoetbald bij Flevo Boys, Dos Kampen en WHC. Een terugkeer naar Lelystad volgde, maar bij Unicum en Batavia heeft hij door blessures weinig kunnen spelen.

Na 2 jaar “niks” doen, omdat sporten niet samenging met het werk, begon hij het voetbal wel te missen. Hierop volgde een goed gesprek met trainer Zaki over zijn plannen voor het komende seizoen. Dit verliep positief en nu is Rossi hard bezig om weer helemaal fit te worden, zodat hij zich volledig kan inzetten voor de club. Of zoals hij zelf zegt: “Ik verheug me op het samenwerken met mijn teamgenoten en ik kijk al uit naar de eerste competitiewedstrijd.”