Vanaf dinsdag 5 mei kunnen de jeugdteams weer trainen

29 april 2020 21:45

Ivm een versoepeling van de coronaregels, kunnen de jeugdteams vanaf dinsdag 5 mei weer trainen. Alle trainingen zullen worden gegeven op het kunstgrasveld. De natuurgrasvelden mogen NIET worden gebruikt. Om de trainingen verantwoord en veilig te kunnen organiseren, heeft de KNVB in samenwerking met NOC*NSF protocollen voor alle sportverenigingen opgesteld.

Tot nader order, geldt dit trainingsschema

Specifiek voor sv Lelystad, gelden de volgende regels:

• Kinderen tot en met 12 jaar kunnen samen buiten sporten, mits dit georganiseerd en onder begeleiding is. Zij hoeven daarbij geen 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Officiële wedstrijden en competitie zijn verboden. o Steeds geldt: Bij klachten zoals koorts, hoesten of verkoudheid geldt ook voor kinderen nog steeds: blijf thuis.
  • Jongeren van 13 tot en met 18 jaar mogen samen buiten sporten, mits dit georganiseerd en onder begeleiding is. Zij moeten onderling 1,5 meter afstand houden. Officiële wedstrijden en competitie zijn verboden. o Steeds geldt: Bij klachten zoals koorts, hoesten of verkoudheid geldt ook voor jongeren nog steeds: blijf thuis.
  • Voor sporters vanaf 19 jaar is en blijft de buitensportaccommodatie gesloten (in ieder geval tot en met dinsdag 19 mei 2020), behoudens de begeleiders.
  • Voor ouder(s)/verzorger(s) is de accommodatie gesloten (in ieder geval tot en met dinsdag 19 mei 2020). Kinderen worden afgezet bij de ingang en er staan geen ouder(s)/verzorger(s) langs de lijn.
  • De kleedkamers zijn en blijven gesloten. Kinderen en jongeren kleden zich thuis om en douchen thuis.
  • Toiletten zijn wel bereikbaar en open. De sportvereniging draagt zorg voor regelmatige schoonmaak en desinfectie.
  • De kantine is en blijft gesloten. • De regels en de maatregelen van het RIVM worden strikt nageleefd.

In de afgelopen weken is er door het sportbedrijf onderhoud uitgevoerd aan de grasvelden. Om deze reden, zijn deze velden nog NIET vrijgegeven voor gebruik. Op deze manier hopen we in de zomermaanden meer faciliteiten te kunnen bieden om te sporten. Dit vanzelfsprekend met inachtneming van de maatregelen die dan gelden ivm de coronacrisis.

De volledige protocollen, zoals opgesteld door de KNVB zijn hier te downloaden.