SV Lelystad’67 doet wat het moet doen

29 januari 2020 18:30

De eerste wedstrijd na de winterstop was er voor ons vlaggenschip meteen eentje die gewonnen moest worden. Het nog puntloze Be Quick Zutphen was een mooie testcase voor onze jongens en kon op 7 punten achterstand gezet worden in de strijd tegen degradatie.

Op een zwaar bespeelbaar veld werd het geen mooie wedstrijd, maar dat is in deze fase ook niet belangrijk. Het gaat om de punten.

Tot aan de 1e rode kaart voor Allusine Bah van Be Quick ging de wedstrijd gelijk op. Het numerieke voordeel voor Lelystad duurde niet lang, want al 2 minuten later moest ook Hicham Ziyech aan de kant van Lelystad, na 2 gele kaarten, het veld verlaten. Lelystad sloeg vervolgens vlak voor rust 2 x keer toe door doelpunten van Noureddine Hammouchi en Oussamma Selouani.

Na de rust hield keeper Shaquille Inge de thuisploeg met een prima redding in de wedstrijd. Maar toen ook Quincy Tazelaar van Be Quick nog rood (2x geel) kreeg, was de wedstrijd wel gespeeld. Onder 17 speler Stefano Fransberg en uitblinker Tarik Ibrahim zorgden voor de 4 – 0 eindstand.

Tarik Ibrahim werd na afloop uitgeroepen tot Held van het veld en kreeg van Chris de Graaf (sponsorcommissie) hiervoor een mooie bos bloemen. Deze werden wederom beschikbaar gesteld door Adam Factory.