Klussers zijn weer goud waard voor de vereniging

25 augustus 2019 13:30

Het is zondag weer een snikhete dag. Wie niet in of aan het water ligt heeft op z’n minst een schaduwrijk plekje gevonden om aan de grillomstandigheden van de dag te ontsnappen. Op sportpark Langezand echter, trotseert een groep mensen de hitte. Het zijn klussers die, ondanks de hitte, allerlei werkzaamheden uitvoeren. Ze zijn weer goud waard voor de vereniging.

Aan alles is te merken dat het voetbalseizoen is begonnen. De trainingen zijn of worden opgestart, er worden al oefenwedstrijden gespeeld en in de kantine vliegen de AA-tjes en patatjes weer in hoog tempo over de toonbank. Helaas is er in de afgelopen jaren verzuimd het een en ander aan onderhoud uit te voeren en was het daarom hoog tijd om naast een flinke schoonmaakbeurt ook allerlei reparatie en onderhoudswerkzaamheden te verrichten. Handen uit de mouwen dus…….

Opmerkelijk, niet alleen jonge mensen (leden) helpen mee, ook de ras-SVL’ers die al decennia lang de club supporteren, bestuursleden en zelfs sponsoren, staan met een verfkwast in de hand of spuiten reclameborden schoon. En het gaat er fanatiek aan toe. Er wordt geschuurd, geplamuurd en geverfd, het onkruid wordt te lijf gegaan, meerdere vuilniszakken worden volgepropt met zwerfafval en reparaties worden verricht. Spelers van ‘ut zesde’ knappen een kleedkamer op en zelfs de hoofdtrainer is er weer om in de ‘coachingroom’ apparatuur te installeren.

Hoewel er nog genoeg te doen is, mag worden gesteld dat de vereniging weer helemaal tot bloei is gebracht. Het gevoel dat SV Lelystad langzaam maar zeker uit het diepe dal kruipt is groeiende, er zit weer leven in deze club, dankzij allerlei activiteiten die weer plaatsvinden en niet in de laatste plaats dankzij de klusploeg.