Nieuwe redactie website SV Lelystad'67

6 juli 2019 18:00

Met ingang van vandaag beschikt de website van SV Lelystad'67 weer over een zelfstandige redactie. Vooralsnog gaan zeven personen aan de slag om te proberen de website van de vereniging weer up tot date te maken en niet alleen een nieuwe frisse look te geven, maar ook van actuele informatie te voorzien. Op deze site zullen ook alle voor de leden relevante besluiten van het bestuur worden gepubliceerd. Sjoerd Hoekstra is de man die leiding zal geven aan de nieuwe webredactie.

Door allerlei omstandigheden van de afgelopen periode liet het actualiseren van de website de laatste tijd te wensen over. Na het aantreden van het nieuwe bestuur en diens belofte om SV Lelystad'67 vooral als een transparante organisatie te zullen leiden, was het noodzakelijk om de website opnieuw in te richten. Dat proces is nu ingezet en zal in de komende maanden verder worden uitgewerkt.
De redactie en het bestuur hebben gekozen voor een model waarbij gebruik wordt gemaakt van een redactiestatuut. Dat wil zeggen dat tussen beide partijen afspraken gemaakt zijn ten aanzien van publicaties op de website en waaraan beide partijen gehouden zijn. Bestuur en redactie hebben in de berichtgeving overigens hun eigen verantwoordelijkheid.

Naast de communicatie tussen webredactie en bestuur houdt Sjoerd Hoekstra ook zicht op de algemene nieuwsvoorziening en zal regelmatig in redactionele bijdragen zijn licht over het reilen en zeilen van de vereniging laten schijnen. Wout de Jong, al jaren actief als schrijver van wedstrijdverslagen van het eerste elftal, zal dat ook nu weer op zich nemen. Met Daan Ypenga, doelman van 'het zesde' en inmiddels een hartstochtelijk aangemoedigd schrijver van zijn 'teampagina' op Facebook, maakt ook deel uit van de redactie en hij zal met zijn verhalen ongetwijfeld de nodige discussies losmaken. Jan Proem, al decennia onlosmakelijk verbonden met de vereniging en de Vrienden van SV Lelystad'67, neemt binnen de redactie de 'social media' voor zijn rekening. Onmisbaar is ook Ed Peters, die als geen ander de technische mogelijkheden van de website kent en deze in de toekomst verder zal uitbouwen. Linda Hoekstra is het wakend oog binnen het team. Zij zal, indien nodig, op de rem trappen, zij zal, als het wél nodig is, de redactieleden van impulsen voorzien. Dick Brouwer doet de eindredactie van de artikelen op de website.

Er is gestreefd naar een redactieteam dat bereid is zich breed in te zetten. Dat neemt niet weg dat er altijd nog behoefte is aan mensen die op dit gebied een bijdrage willen en kunnen leveren. Met nog meer aandacht van en voor de website kan SV Lelystad'67 zich weer een bruisende vereniging tonen. Belangstelling? Stuur een mailtje naar [email protected]. Tips, suggesties of kritische opmerkingen? Stuur ook een mailtje naar hetzelfde adres.