'Ut 6e' pakt eerste prijs in Gemert

6 juli 2019 17:00

Voor het zesde elftal van SV Lelystad stond in het laatste weekend van juni het bourgondisch voetbaltoernooi in Gemert op het programma. 'Ut 6e' pakte daar de eerste prijs van het seizoen.

Het mag duidelijk zijn, kwalitatief hoogstaand voetbal is niet het handelsmerk van het zesde seniorenteam van SV Lelystad’67. Daarentegen staat gezelligheid en plezier altijd hoog in het vaandel bij de fanatieke ‘kelderklassers’. Het was dan ook geen toeval dat het idee om mee te doen met het Bourgondisch voetbaltoernooi, luid werd toegejuicht. Met zestien mannen en twee vrouwen reisde de selectie af naar het zonovergoten zuiden van Nederland.

Na een bourgondische vrijdagavond betrad het team, de éne speler iets frisser dan de andere, op het veld voor de warming-up. Er stonden vijf wedstrijden op het programma, hiervan werd het merendeel verloren, maar de sfeer zou er desalniettemin niet onder lijden. Door middel van de uitslag van de poule werd een indeling gemaakt voor de zondag, waar de prijzen zouden worden vergeven. Er was nog genoeg hoop om de eer van SV Lelystad hoog te houden.

De zaterdagavond was mede door live optredens een groot succes. Na een zwoele korte nacht werd het tijd dat de heren mochten laten zien uit welk hout ze gesneden waren. ‘t Peeske en de heren van Olympia uit Rotterdam moesten er aan geloven. Na een zenuwslopende wedstrijd tegen Olympia werd er gelijk gespeeld en daarna werd er zelfs gewonnen van ‘t Peeske. Dit betekende dat Olympia en SV Lelystad gelijk stonden. Na lang beraad van de voetbalcommissie van VV Gemert, werd besloten om geen beslissingswedstrijd te laten spelen, maar dat het doelsaldo doorslaggevend zou zijn. Aangezien SV Lelystad 6 het beste doelsaldo had, barstte de selectie in vreugde uit. Onder luid gejuich van de menigte werd het team naar voren geroepen en gehuldigd. Wat niemand had durven dromen bleek toch uit te komen... eerste!