Medewerkers SV Lelystad halen huzarenstukje uit

21 juni 2019 0:15

Doodop oogt hij aan het einde van een hele lange dag. Maar voor Ray Willemse zit de dag er nog niet op. Nog enkele tientallen dorstige kelen zijn er in de kantine van SV Lelystad bijeen na de beslissingswedstrijd tussen VKW en Leonidas.

Een flinke groep vrijwilligers van SV Lelystad weet dan al dat er een huzarenstukje is uitgehaald. SV Lelystad kreeg het verzoek om de beslissingswedstrijd voor een plaats in de Hoofdklasse op het veld van sportpark Langezand te organiseren. De vereniging kreeg nauwelijks meer dan twee dagen de tijd om alles voor de ploeg uit Westerbork en de gasten uit Rotterdam piekfijn in orde te maken. Dat het lukte is niet alleen te danken aan de goede sfeer die op het Lelystadse sportpark aan het terugkeren is, maar ook aan de fantastische inzet van de vrijwilligers, die er in slaagden om alles vlotjes te laten verlopen.
'Ik ben dood en doodmoe', beng Ray Willemse er nog net uit. Twee dagen lang is hij een van de mensen geweest die zich uit de naad hebben gewerkt om alles in orde te brengen. De sporen van het werk zijn van zijn gezicht af te lezen, de ogen stralen moeheid uit, de schouders hangen al wat. 'Maar het is het waard geweest, het is geworden wat ik ervan had verwacht en gehoopt. Dit is goed voor de vereniging.'
De eurootjes die op deze avond verdiend zijn, kan de club heel goed gebruiken en SV Lelystad had het geluk dat VKW zich ontpopte als een geweldige vereniging. Niet alleen werd er op het veld knap gevoetbald, maar de supporters lieten zich na de nederlaag niet zien als treurende zielenpieten. Integendeel, na even de teleurstelling te hebben weggeslikt, kwam iedereen op gang en werd het nog een hele gezellige boel in de kantine van SV Lelystad. Dansen, zingend, etend en drinkend werd de sfeer naar een absoluut hoogtepunt getild. Zelfs toen na elven de 'partybus' koers zette richting Westerbork was de goede sfeer op het Lelystadse sportpark nog voelbaar. VKW had weliswaar verloren, maar toonde zich een geweldig verliezer. Volgend jaar mogen ze een nieuwe poging wagen om te promoveren en met alle plezier zullen bestuur en vrijwilligers van SV Lelystad weer voor ze klaar staan als het nodig is.