Beslissingswedstrijd bij SV Lelystad; OranjeLeeuwinnen op groot scherm

18 juni 2019 14:45

Donderdagavond 20 juni is er weer spektakel op sportpark Langezand. Om 20.00 uur wordt op het hoofdveld de aftrap gegeven voor de beslissingswedstrijd tussen Leonidas uit Rotterdam en VKW uit Westerbork. Terwijl er tussen de krijtlijnen wordt gestreden is er op het grote scherm in de kantine de WK-wedstrijd van de OranjeLeeuwinnen te volgen. Alle reden dus om donderdagavond bij SV Lelystad aanwezig te zijn.

Hoewel de finale van de nacompetitie al is gespeeld en beide ploegen als verliezer van het veld stapten, is er toch nog een kans voor één van de twee om volgend seizoen in de Hoofdklasse van het zondagvoetbal uit te komen. Omdat JVC Cuyk niet verder gaat is er een plaats vrijgekomen en dat betekent dat de spelers van Leonidas en VKW zich nog één keer dit seizoen zullen moeten opladen.
Leonidas verloor de finale van de nacompetitie van JOS /Watergraafsmeer uit Amsterdam. Na negentig minuten was de stand 1-1, daarna vlogen er twee spelers van Leonidas met een rode kaart van het veld en beslisten de Amterdammers de wedstrijd (3-1). VKW moest het opnemen tegen Moerse Boys uit het Brabantse Zundert. VKW verloor deze na-competitiefinale met 1-0 en gaat nu voor haar laatste kans.