100 % kansen : 4, rendement : 0, gevolg : opnieuw een nederlaag 0-2….

10 maart 2019 15:45

De wedstrijd SV Lelystad’67 – Valleivogels was in vele opzichten een kopie van de wedstrijd van twee weken geleden tegen VRC, ook 0-2, voor ondergetekende was dit wedstrijdverslag eigenlijk een kwestie van knippen en plakken, het is triest maar ook de realiteit, het rood-witte schip lijkt op weg naar de rotsen in 2G voor een schipbreuk….

Of een aantal spelers nog met het hoofd in de wolken liep na een knap gelijkspel in de Lelystadse derby van afgelopen zaterdag is vooralsnog een vraagteken maar een feit is dat het elftal weer niet collectief liet zien waartoe men in staat is. Gevolg: opnieuw een schlemielige nederlaag tegen een zeker niet superieure tegenstander onder lastige weersomstandigheden op een zwaar en moeilijk te bespelen veld.

De TS kwam met de volgende namen:  Leibbrand, Richards, aanvoerder Leeuwendal, de Brons, Lemuel de Graav, Sankatsing, Lanser, Hammouchi, Selouani en de van den Anker Broeders met op de bank  Siebelink, Jethro de Graav, Ouhamid, Williams, van der Valk en Terstall.

Tegenstander Valleivogels had een aantal spionnen naar de derby gestuurd en waren , volgens hun eigen woorden,  zeker tot conclusies  gekomen en hadden gezien waar het zwakke punt in de rood-witte brigade lag….

Het had allemaal anders kunnen lopen…..

Beide ploegen lieten ook nu in vanaf het begin aanvallende intenties zien en opnieuw ging heel SVL er eens goed voor zitten door een toegekende strafschop in de 9” na een uitstekende actie van Darryl van den Anker waarbij een verdediger aan de handrem moest trekken , dit keer was het Dyllan Lanser die het varkentje mocht wassen maar zijn slappe (AZ) inzet was een makkie voor de goede goalie Sven Hardeman , het was een voorbode, Hardeman was niet te passeren deze middag. De misser leek van afstand opnieuw invloed te hebben op sommige spelers…….

De wedstrijd zakte naar een bedenkelijk niveau, mede door de omstandigheden, de ploegen wilden wel maar het werd e.e.a. droefenis. In de 30”begon het SVL noodlot zich af te tekenen, een bal door het centrum van de verdediging werd door Jos van Leeuwen bekwaam afgerond en in knotsgek 2G is een 0-1 achterstand of een 1-0 voorsprong een wereld van verschil.

Na een uitstekende redding van Milan Leibbrand in de 41” op aanvoerder Remon Liefting werd snel de thee opgezocht.

Vlak na het beginsignaal, door de uitstekende scheidsrechter Heusschen, van de tweede helft was het opnieuw een 100 % kans voor Darryl van den Anker, opnieuw bleef Hardeman baas in eigen huis.

Met drie snelle wissels, Ouhamid voor Selouani, Jethro de Graav voor Leeuwendal en Williams voor Hammouchi probeerde de TS nieuw elan te creëren voor een ploeterend SVL, het had even effect want zowel Dyllan Lanser in de 71” en Darryl van den Anker in de 79” mochten alleen op Hardeman af, het resultaat is bekend.

Na een tweetal opstootjes die door de voortreffelijke Heusschen vakbekwaam werden opgelost was een als voorzet bedoeld schot van Chendley Richards opnieuw een prooi voor Sven Hardeman.

Na een goede aanval maakte Jelle Staal van de gasten aan alle onzekerheid een einde in de 94” (0-2).

Resume: SVL krijgt klap op klap en na een korte opleving lijkt de ploeg weg te zakken in het drijfzand van 2G samen met ESC en VVOP, het gat met de middenmoot groeit.

Met drie uitwedstrijden voor de boeg tegen de middenmoters Renswoude, VRC en VSCO is de weg omhoog lastig maar twee van de drie spelen op kunstgras en over het algemeen ligt dat onze jongens wel, over broodnodige punten hoeven we het niet meer te hebben…

Op 6 april spelen we pas weer thuis tegen Horst en daarna volgt de serie tegen rechtstreekse concurrenten met VVOP uit, ESC thuis en Blauw Geel uit…..

Wout de Jong.