Leden schieten bestuur te hulp

14 januari 2019 12:00

Het bestuur van SV Lelystad’67 heeft de uitnodigingen voor de ledenvergadering van 25 januari a.s. gepubliceerd. Als aanvulling hierop laat het bestuur weten dat de toekomst voor de vereniging er weer positief en enigszins hoopvol uitziet. ‘We hebben een vervelende en zware periode gekend, maar gelukkig zijn er meerdere mensen opgestaan die de vereniging willen helpen. De toekomst ziet er wat dat betreft weer een stuk plezieriger uit’, laat waarnemend voorzitter Kimberly Leonora weten.

Begin december, tijdens een informatieavond, deed Leonora een nog bijna wanhopige oproep aan de leden om zich toch vooral als vrijwilliger te melden. Het bleek niet tegen dovemansoren gezegd. Al direct na afloop van de informatiebijeenkomst meldden zich meerdere mensen en werden er ook plannen en mogelijke oplossingen aangedragen. Het bracht weer een sprankje hoop bij de mensen die de afgelopen maanden onder soms moeilijke omstandigheden allerlei kunststukjes moesten uithalen om de vereniging in de benen te houden.

Met name op financieel gebied dreigde het helemaal mis te gaan, maar alle rekeningen kunnen nu weer worden betaald. Er staat alleen nog een flink bedrag open bij Sportbedrijf Lelystad. ‘’Het is spijtig dat het Sportbedrijf niet wenst mee te denken over het aflossen van deze schuld, maar er meteen een incassobureau op heeft gezet. Dat betreuren wij, maar we hopen nog steeds dat we met de gemeente en met Sportbedrijf Lelystad om tafel kunnen en samen een oplossing zoeken.

Ondanks dat dus nog niet alle financiële problemen zijn opgelost, is er al van diverse kanten hulp aangeboden. ‘’Er zijn mensen die verstand van zaken hebben en die al een commissie hebben gevormd en aan de slag zijn gegaan’’, zegt Kimberly Leonora. ‘’Zij onderzoeken de mogelijkheden om de schuld aan het Sportbedrijf voor de huur van de kleedruimten, in te lossen. Daar ben ik hartstikke blij mee.’’

Het huidige bestuur kan op de algemene ledenvergadering, die aan het eind van deze maand wordt gehouden, weer voldoende kandidaten presenteren. En dan zijn er ook nog mensen, die weliswaar geen kandidaat zijn voor een plaats in het bestuur, maar wel ondersteunend willen zijn. Ook daar zijn we heel dankbaar voor. Ik ben blij dat we hierdoor eindelijk weer een wat prettiger periode tegemoet gaan en kunnen gaan voetballen, want daar is SV Lelystad tenslotte voor.‘’