SV Lelystad stelt Eric de Jongh aan als hoofdtrainer

17 december 2018 10:00

Eric de Jongh is door het bestuur van SV Lelystad aangesteld als de nieuwe hoofdtrainer voor de selectie. De Jongh (42) volgt Burak Yargan op die drie weken geleden door het bestuur op non-actief was gesteld. Marciano Boumann is als assistent-trainer aangetrokken. Ook Joy Doelwijt, die de selectie de afgelopen weken als interim-trainer onder zijn hoede had, blijft aan als assistent-trainer.

Eric de Jongh, in het bezit van het diploma TC2, was al werkzaam bij SV Lelystad als trainer van de selectie onder 19. Hij speelde zelf betaald voetbal bij Telstar en kwam als amateur uit voor DWV, Holland en NVC. Als assistent-trainer werkte hij eerst bij Zuidvogels, daarna was hij drie seizoenen hoofdtrainer van NVC uit Naarden.

Marciano Boumann (44) begon zijn loopbaan bij het Amsterdamse DWS, speelde bij onder meer ZPC, Turkiyemspor en JOS en kwam uit voor clubs in Amerika en Finland. Zowel De Jongh als Boumann waren actief in het zaalvoetbal. Ze werden samen landskampioen en speelden ook samen in het Nederlands team.

‘Het wordt een zware klus, maar geen onmogelijke’, zegt Eric de Jongh over de opgave waar hij en zijn staf voor staat. ‘We willen er in blijven en ik zie daar zeker mogelijkheden toe. Maar het wordt heel hard werken, dat weet ik nu al.’

SV Lelystad staat momenteel op de laatste plaats in de Tweede klasse G, maar heeft de aansluiting met een aantal andere concurrenten nog niet verloren. ‘Het moet beter, dat is zeker, maar er zijn na de winterstop nog veertien wedstrijden te gaan.’

Eric de Jongh                                                             Joy Doelwijt                                                   Marciano Boumann