Hartstochtelijk voetbalgevecht eindigt in 1 – 1.

14 oktober 2018 17:45

Onder werkelijk schitterende omstandigheden en voor de ogen van menig enthousiast toeschouwer was SV Lelystad – Owios een heerlijke pot, misschien niet met het beste voetbal van beide kanten maar wel met veel inzet, hartstocht en meeslepende duels.
Het gelijke spel was terecht alhoewel beide teams ook nog voldoende kansen kregen voor de volle winst, na afloop storten bijna alle spelers hondsmoe ter aarde. De competitie in 2G is nu vier wedstrijden onderweg en belooft weer knotsgek te worden.

Voor de TS van de thuisploeg is het nadrukkelijk puzzelen, enerzijds door het “zomaar” stoppen van een aantal spelers waarbij het opvallend is dat een gedeelte van de huidige generatie wel heel snel de handdoek gooit wanneer het maar even tegen zit……en anderzijds en meer begrijpelijk door het stoppen van spelers die een keus moeten maken tussen werk en voetbal, tel daarbij ook nog eens een vollopende ziekenboeg en dan weet je genoeg.

De startende elf waren: Leibbrand, Williams, Leeuwendal, de Brons, Debdoubi, Potocco, Lanser, de van den Anker brothers, Ramazan Leebeek en Tarik Ibrahim met op de bank Kwak, van der Valk, Selouani, Yasar Leebeek en Terstall.

Even na half drie werd er afgetrapt onder leiding van scheidsrechter Rutgers, die volgens insiders niet zijn beste wedstrijd floot maar hij is natuurlijk maar een “part of the deal”.

SVL startte voortvarend en zocht weer vol overtuiging de aanval, OWIOS moest achteruit.

Na over en weer wat schermutselingen was het Dyllan Lanser die SVL aan de leiding bracht, naar binnenkomend passeerde hij enkele verdedigers maar zijn schot leek houdbaar voor Herold Ponstein, niets was echter minder waar en de 1-0 was een feit in de 17” waarmee het minutenspel een prooi werd voor Jeffrey Middel.

Na de 1-0 kwamen er voor de thuisploeg meer mogelijkheden met voorop in de strijd Darryl van den Anker en de zichtbaar ongrijpbare Dylano van den Anker maar rond het half uur kropen de gasten meer en meer uit hun schulp met een schot naast van Erik van Haagen en een prima aantal reddingen door Milan Leibbrand op een inzet van OWIOS uitblinker Cornell Balk en op een vrije trap van Bennie Veldhoen, de kostbare voorsprong werd tot de thee vastgehouden.

Na de thee schakelden de gasten een tandje bij en nu moest de thuisploeg achteruit maar met name de verdedigers Potocco, Leeuwendal en de Brons lieten maar weer eens zien uit het goede hout gesneden te zijn, de rechter kant was kwetsbaar met een aangeslagen Williams en de later ingevallen niet geheel okselfrisse Kwak.

In de 65”veerde heel SVL op na een uitstekende goal van invaller Yasar Leebeek na goed doorzetten van Roberto Potocco en hoewel leidsman Rutgers eerst gedecideerd naar het midden wees veranderde hij zijn beslissing zomaar opeens en werd op signaal van de assistent alsnog buitenspel gegeven….

SVL leek niet aangeslagen en met name de Leebeek brothers zorgden voor extra drive alhoewel met name Dylano van den Anker in het tweede bedrijf jammer genoeg onzichtbaar was, broer Darryl bleef uiterst actief en werd de grote uitblinker aan SVL kant.

In de 78” kon de groen-witte aanhang juichen na een voortreffelijke aanval over rechts door Veldhoen / Uitslag , uitblinker Balk rondde bekwaam af (1-1)

Darryl van den Anker op weg naar de 2-0 maar werd gemangeld door twee verdedigers op een metertje of drie van Ponstein, Rutgers zag er niets in……

Dylano van den Anker had zichzelf in de 92” onsterfelijk kunnen maken maar zijn ziedend schot vloog hoog over terwijl OWIOS aanvaller Nabil Essadduoqi even daarvoor te zelfzuchtig de bal naast schoot.

Ondergetekende had het idee dat iedereen wel kon leven met de uitslag alhoewel er voor beide teams meer had ingezeten. De volgende wedstrijd voor SVL is uit naar Valleivogels maar eerst zijn de gedachten van menig zo niet alle SVL-ers bij clubicoon René Boerebach die deze week een bijzonder pittige operatie moet ondergaan en dan blijkt voetbal maar een spelletje……..

Wout de Jong.

Kim van KernGezond: Handen vol werk aan de rechterkant.