sv Lelystad’67 laat de punten in Westervoort liggen

7 oktober 2018 20:15

Onder zomerse temperaturen en op ongetwijfeld de mooiste grasmat in 2G moest sv Lelystad’67 het zaterdag 6 oktober opnemen tegen AVW’66. Het trainersduo Burak Yargan en Wim Beerman stond weer voor een behoorlijke puzzel want begin deze week werden zij geconfronteerd met het stoppen van Xaverio Sankatsing en Aziz Stitou en op de wedstrijddag zelf bleek Dyllan Lanser nog niet hersteld te zijn van een onwillige aanhechting bij de heup en gaf Dylano vd Anker aan tijdens een partijtje zaalvoetbal zijn enkel te hebben geblesseerd. Zo startte sv Lelystd’67 met : Leibrand, Kwak, de Brons, Leeuwendal, Darryl vd Anker, Debdoubi, Selouani , Ramazan Leebeek, Doufikar, Ibrahim en Williams en als wissels : vd Valk, Yasar Leebeek, Dylano vd Anker en Ritzer.

De eerste twintig minuten had Lelystad het betere van het spel met in de 6 minuut een serieuze kans voor Roberto Doufikar met een schot in de korte hoek dat knap gestopt werd door keeper Smulders, en in 8e en 10e minuut schoten van Tarik Ibrahim en Nouafal Debdoubi.

AVW deed iets terug  en doelman Milan Leibrand moest redding brengen op een schot van AVW. Vervolgens nog kansen voor Ramazan Leebeek na goed doorzetten van Adesh Kwak en Tarik Ibrahim na een knappe actie en dito pass van Oussama Selouani.

Ommekeer in de eerste helft kwam in de 21e minuut met het geven van een penalty voor AVW.   Keeper Leibrand maakte een overtreding op een speler van AVW binnen de 16 meter na een ongelukkige terugspeelbal vanuit het middenveld, maar daaraan vooraf ging een duidelijk handsgeval bij de tegenstander. Scheidsrechter Tulen uit Barneveld had echter een geheel andere uitleg en kende AVW een strafschop toe. Robin van Otegem  benutte dit buitenkansje en zo kwam Lelystad geheel tegen de verhouding in op een 1 -0 achterstand.

In de 28e minuut kwam AVW op een 2-0 voorsprong. Redouan Eddarkaoui rondde een snelle aanval door het middel prachtig af met een lob over de keeper.

Vanaf dat moment gaat schuift gelegenheids linksback Darryl vd Anker door naar het middenveld om wat meer stootkracht te krijgen in de hoop nog  voor rust de aansluitingstreffer te realiseren

Maar Lelystad komt voor rust nog goed weg. In de 40e minuut moet Leibrand redding brengen op een knap schot vanaf links. Een minuut later, een vrije trap op ongeveer 18 meter, na een overtreding van Shaquille Williams, wordt door Eddarkaoui in de muur geschoten en diep in de extra tijd duikt Leibrand op een schot vanaf rechts onder de bal door en mist AVW voor open doel door de bal over te schieten.

Na de rust gaat Lelystad over op 4-4-3 en achterin  1 op 1 en begint de tweede helft  voortvarend met in de 48 e minuut een kopbal van Roberto Doufikar op de lat niet veel later een schot van Tarik Ibrahim dat echter iets te gehaast wordt geschoten en over gaat.

In de 56e minuut slaat AVW opnieuw toe. Door zwak uitverdedigen  komt de bal bij Mike Teeuw die niet goed gedekt wordt. Zijn schuiver verdwijnt rechts van Leibrand in de hoek , 3-0.

AVW laat het spel vervolgens aan Lelystad  en loert op foutjes . In de 59 minuut wordt Cliff de Brons van achteren neergehaald door Robin van Otigem maar de scheidsrechter beoordeeld deze overtreding slechts met geel!

In de 61 minuut komt Lelystad  eindelijk op 3-1. Na een knappe actie op links van Ramazan Leebeek wordt diens voorzet fraai ingekopt door Roberto Doufikar.

Daarna kan de wedstrijd nog alle kanten opgaan met zowel bij  AVW’66 als bij Lelystad 2 x een bal op de lat.

Bij Lelystad komt Yasar Leebeek  voor Tarik Ibrahim en wordt de licht aangeslagen Wlliams gewisseld voor Nick vd Valk.  Sv Lelystad’ 67 blijft op zoek gaan naar minimaal een gelijk spel maar kansen voor Darryl vd Anker , Roberto Doufikar vrij voor de goal en een schot van Yasar Leebeek dat via de keeper over gaat, leveren niets op.

Frustraties nemen toe en helaas ook de gele kaarten. Darryl v d Anker voor een overtreding en vervolgens voor aanvoerder Leeuwendal en Nick vd Valk wegens commentaar op de scheidsrechter. Vlak voor tijd krijgt Roberto Doufikar geel voor praten tegen de scheidsrechter en kan hij vervolgens van het veld doordat hij door blijft gaan met commentaar en zijn 2e gele kaart krijgt.

Wederom speelt Lelystad niet slechter dan AVW’66 en zou een gelijkspel de juiste verhouding van deze wedstrijd weergeven.  Aankomende zaterdag thuis tegen OWIOS de punten dan maar pakken. Zo groot zijn de verschillen nog niet, staat alles nog dicht bij elkaar en kun je zomaar weer bovenin  staan. We gaan het zien.

Een speciaal woord van dank hierbij aan Marcel de Brons en Tommy Potocco, die het mogelijk hebben gemaakt dat er naar Westervoort weer een spelersbus geregeld kon worden. Top mannen!!

Hans Breman